Gebruik je stem!

Door Mirjam Driest-Wijnholds op 17 maart 2018 om 22:28

Gebruik je stem!

Blog van Mirjam Driest

Verkiezingstijd… Mensen met gekleurde jassen in de stad, flyers in je brievenbus. Partijen doen hun best om hun plannen voor de komende periode goed te communiceren. Bij de gemeenteraadsverkiezingen kiezen we met elkaar de gemeenteraad. De gemeenteraad is een vertegenwoordiging van burgers die belangrijke beslissingen neemt over onze stad, over je buurt, je kinderen, de zorg. Met jouw stem bepaal je dus hoe het beleid van de gemeente – de inrichting van de samenleving - eruit moet zien. Daarom is het ook zo belangrijk dat je gaat stemmen.

Sommigen zullen hun keuze al gemaakt hebben. Maar de juiste partij kiezen kan een enorme uitdaging zijn. En als je je verdiept in de programma’s van de diverse  politieke partijen ontdek je dat iedere partij het beste voor de stad wil. Om de verschillen te ontdekken zul je op zoek moeten naar de motivatie achter de plannen, op zoek naar de nuance.

De ChristenUnie baseert zich bij haar plannen op haar bron: De Bijbel.
In de bijbel komt zo duidelijk naar voren dat het belangrijk is om om te zien naar elkaar en elkaar lief te hebben. Vanuit deze grondhouding wil de ChristenUnie haar verantwoordelijkheid nemen en werken aan een betere samenleving. De ChristenUnie gelooft in een politiek waar het niet alleen gaat om ‘ik’ maar juist ook om ‘wij’. Met ons programma voor Harderwijk en Hierden willen we bouwen aan een samenleving waarin mensen naar elkaar omzien, er voor elkaar zijn en waarin iedereen mee kan doen. Wij investeren in zorg voor elkaar en zorg voor onze omgeving. Vanuit deze visie voor de stad zoeken we het beste voor alle inwoners van Harderwijk en Hierden: voor de bloei van de stad.

De ChristenUnie:

• Zorgt voor een samenleving met respect voor elkaar, waarin iedereen meetelt en meedoet.
  • Zet in op duurzaamheid en een groene en leefbare gemeente.
  • Wil investeren in een financieel gezonde gemeente.

Als je je daarin herkent, hoop ik dat je stemt op lijst 1 ChristenUnie!

Mirjam Driest-Wijnholds (nr. 2)

Labels: , , , , , ,