Campagne door weer en wind

IMG_20190316_201009.jpg

Campagne door weer en wind

Door Webredactie Harderwijk-Hierden, Mirjam Driest-Wijnholds, Bart Jonkman, Ilonka Donker-Jak, Fenneke Fredrikze, Marcel Heldoorn, Marcel Companjen, Annerieke Kisjes op 16 maart 2019 om 12:30

De zaterdag voor de verkiezing is traditiegetrouw campagnedag. Een afvaardiging van Gelderse ChristenUnie-kandidaten en lokale fractie- en bestuursleden hebben zich door de regen en de wind niet laten weerhouden de straat op te gaan.

Streekproducten uitdelen bij de foodtruck

’s Ochtends was de ChristenUnie aanwezig op de markt met een foodtruck waarbij we aandacht hebben gevraagd voor het probleem van voedselverspilling. De ChristenUnie wil het gebruik van streekproducten stimuleren, in plaats van voedsel dat over grote afstanden wordt vervoerd. Er kon geproefd worden van appelsap, gemaakt van appels uit Gelderland die door bijvoorbeeld hun vorm niet in de supermarkt zouden kunnen komen. Het is belangrijk om voedselverspilling tegen te gaan.

De positie van boeren is een speerpunt van ChristenUnie Gelderland. Boeren en tuinders werken aan goed en gezond voedsel. Wij zijn trots op onze Gelderse agrarische sector. Om deze toekomstbestendig te houden, is er wel een transitie nodig naar een betere balans tussen landbouw en landschap. Het is daarvoor ten eerste van belang dat boeren een eerlijke prijs voor hun producten krijgen.

Aan het eind van de ochtend sloot staatssecretaris Paul Blokhuis ook nog even aan.

Op werkbezoek

Ook hebben we werkbezoeken afgelegd bij twee sportverenigingen. De ChristenUnie wil sportvereniging motiveren te werken aan een gezonde sportomgeving. De ChristenUnie is blij dat het aantal rookvrije sportparken groeit! Sportverenigingen die zich daarbij extra willen inzetten voor een gezonde omgeving verdienen daarbij alle steun.

MHC De Mezen 1e rookvrije sportvereniging

MHC De Mezen is de eerste sportvereniging in Harderwijk die rookvrij is. ChristenUnie Harderwijk en Dirk Vreugdenhil, lijsttrekker ChristenUnie Gelderland, waren aanwezig bij de onthulling van het rookvrije bord door staatssecretaris Paul Blokhuis. Door plekken waar veel kinderen komen rookvrij te maken, komen kinderen niet in verleiding om zelf te gaan roken.

Klik op de foto om te vergroten en alle foto's te bekijken

Atlethiekvereniging Athlos wordt binnenkort "Gezonde kantine"

We hebben ook een bezoek gebracht aan Athlos om in gesprek te gaan over een gezonde kantine en een rookvrije sportaccommodatie. Athlos is goed op weg en ontvangt binnenkort het certificaat ‘Gezonde Kantine’ van JOGG. Het was een inspirerend gesprek, waarbij we ook zijn bijgepraat over de duurzame ambities van deze vereniging.

Labels: , , , , , ,