Blogs per auteur

1. gemeenteraadsvergadering Harderwijk

“Zondagopenstelling verdient zorgvuldige bespreking”

Gisteravond is in de gemeenteraad gestemd over een motie om een tijdelijke koopzondag mogelijk te maken in de maanden juni, juli, augustus en september tussen 12:00 uur en 18:00 uur.

Na de laatste verkiezingen is er in de gemeenteraad een ruime meerderheid voor de invoering van koopzondagen in Harderwijk. 21 van de 28 raadsleden stemden voor, zodat de motie is aangenomen.

De 5 raadsleden van de ChristenUnie hebben tegen deze motie gestemd. Fractievoorzitter Mirjam Driest las de volgende stemverklaring voor om uit te leggen waarom:

“Het standpunt van de ChristenUnie mbt de koopzondag hebben wij in ons verkiezingsprogramma helder omschreven: wij zijn geen voorstander van invoering van de koopzondag omdat wij belang hechten aan een collectieve rustdag.

De motie voorziet in een voorlopige verruiming van de winkeltijdenverordening. Een definitieve regeling omtrent de koopzondag wordt onderwerp van de coalitieonderhandelingen en verdient wat ons betreft zorgvuldige bespreking. Over de invulling van het coalitieakkoord praten wij graag door aan de onderhandelingstafel. De onderhavige motie staat echter ‘volledig los van de onderhandelingen voor de coalitie’, zoals ook door de indieners wordt benadrukt. De fractie heeft deze motie dan ook beoordeeld op basis van ons verkiezingsprogramma. Om deze reden zullen wij tegen deze motie stemmen.”

Lees meer over "“Zondagopenstelling verdient zorgvuldige bespreking”"
  2. Rood potlood GR2018
    02 Mirjam Driest-Wijnholds - vierkant.jpg
    Door Mirjan Driest-Wijnholds op 17 maart 2018

Gebruik je stem!

Blog van Mirjam Driest

Verkiezingstijd… Mensen met gekleurde jassen in de stad, flyers in je brievenbus. Partijen doen hun best om hun plannen voor de komende periode goed te communiceren. Bij de gemeenteraadsverkiezingen kiezen we met elkaar de gemeenteraad. De gemeenteraad is een vertegenwoordiging van burgers die belangrijke beslissingen neemt over onze stad, over je buurt, je kinderen, de zorg. Met jouw stem bepaal je dus hoe het beleid van de gemeente – de inrichting van de samenleving - eruit moet zien. Daarom is het ook zo belangrijk dat je gaat stemmen.

Sommigen zullen hun keuze al gemaakt hebben. Maar de juiste partij kiezen kan een enorme uitdaging zijn. En als je je verdiept in de programma’s van de diverse  politieke partijen ontdek je dat iedere partij het beste voor de stad wil. Om de verschillen te ontdekken zul je op zoek moeten naar de motivatie achter de plannen, op zoek naar de nuance.

Lees meer over "Gebruik je stem!"
  3. 02 Mirjam Driest - topfoto.jpg
    02 Mirjam Driest-Wijnholds - vierkant.jpg
    Door Mirjan Driest-Wijnholds op 14 maart 2018

Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad

Harderwijk is een prachtige stad aan het water, vlakbij de bossen en met een historische binnenstad. Maar Harderwijk is vooral een plek waar mensen wonen, werken en samenleven. Harderwijk nog mooier maken -laten bloeien-, dat is wat de ChristenUnie graag wil en waar wij ons de afgelopen jaren ook voor hebben ingezet. Ons verkiezingsprogramma staat vol plannen voor Harderwijk. De speerpunten van ons programma omvatten de zorg voor elkaar en de zorg voor onze omgeving. Een paar punten uit ons programma die voor mij belangrijk zijn voor de toekomst van Harderwijk:
    ouderen, mantelzorgers en duurzaamheid.

Lees meer over "Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad"
  4. 02 Mirjam Driest - topfoto.jpg

De selfie van Mirjam Driest-Wijnholds (nr. 2)

Hier stellen zich onze 10 kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart aan u voor.

We naderen de top; vandaag de nummer 2 op onze lijst: Mirjam Driest-Wijnholds.

Wie is Mirjam Driest?

Ik ben getrouwd met Jaap en wij hebben samen drie kinderen in de leeftijd van 10 tot 16 jaar. Vanaf 2011 wonen wij met veel plezier in Harderwijk in de wijk Drielanden. Ik kom oorspronkelijk uit Groningen, maar na een aantal verhuizingen uiteindelijk in Harderwijk terechtgekomen. En Harderwijk bevalt ons prima! Wij zijn als gezin lid van de Petrakerk.

Ik ben jaren werkzaam geweest als jurist arbeidsrecht en sociale zekerheidsrecht bij een vakbond. Momenteel bestaan mijn juridische werkzaamheden uit advieswerk en daarnaast ben ik actief in het onderwijs.

Hieronder beantwoordt Mirjam nog 11 andere vragen.

Lees meer over "De selfie van Mirjam Driest-Wijnholds (nr. 2)"