Blogs per label

1. vuurwerk.jpg

Vuurwerk, lust of last? | Wat vindt u?

Vuurwerk. Mooie traditie of overlast?

Hoe we vuurwerk ook ervaren; de ChristenUnie wil samen goede afspraken maken zodat Oud en Nieuw een mooi feest kan zijn voor iedereen.

Het nieuwe jaar is begonnen en wij zijn benieuwd naar uw ervaringen met betrekking tot het gebruik van vuurwerk in uw buurt. Ook horen we graag uw ideeën en wensen over het gebruik van vuurwerk tijdens de jaarwisseling.

Geef het door via een reactie op dit bericht, via pb of met een mail naar: fractiesecretaris@harderwijk.christenunie.nl

Lees meer over "Vuurwerk, lust of last? | Wat vindt u?"
  2. kniepertjes - plat en opgerold.jpg
    02 Mirjam Driest-Wijnholds - vierkant.jpg
    Door Mirjan Driest-Wijnholds op 1 januari 2019

Ontvouwd

Het is bij ons thuis traditie om op de laatste dag van het jaar nieuwjaarsrolletjes -kniepertjes op z’n Gronings- te bakken. Op oudjaarsdag worden de wafels plat en op nieuwjaarsdag opgerold gepresenteerd. De gedachte hierachter is dat in december het oude jaar zich volledig heeft ontvouwen en op nieuwjaarsdag symboliseert het rolletje het nieuwe jaar, dat zich nog moet ontvouwen.

Lees meer over "Ontvouwd"
  3. sterretje-001.jpg
    01 Marcel Companjen - vierkant.jpg
    Door Marcel Companjen op 31 december 2018

2018 was alleszins een memorabel jaar … in het eerste kwartaal waren wij als fractie van de ChristenUnie, samen met onze (toenmalige) wethouder en het bestuur, druk bezig met de verkiezingen van maart 2018. Ik kan u vertellen dat dat een drukke periode was: naast het gewone politieke werk, diende zich telkens de vraag aan hoe wij onze campagne moesten voeren. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat onze boodschap zo goed mogelijk landt in Harderwijk en Hierden?

Lees meer over "Oudejaarsdag 2018, 17:30 uur – een mooi moment voor een terugblik én een vooruitblik"
  4. rondvraag.jpg
    07 Marcel Heldoorn - vierkant.jpg 05 Ilonka Donker-Jak - vierkant.jpg
    Door Marcel Heldoorn, Ilonka Donker-Jak op 13 december 2018

Voor de rondvraag: glad regenboogpad en fietsparkeren Winkelcentrum Drielanden

Aan het eind van een commissievergadering hebben raadsleden de gelegenheid om vragen te stellen. In de commissie Ruimte stelden Marcel Heldoorn en Ilonka Donker-Jak twee vragen. Hieronder leest u de vragen en de reactie van de wethouder.

Lees meer over "Voor de rondvraag: glad regenboogpad en fietsparkeren Winkelcentrum Drielanden"
  5. ouderenzorg in 2018.jpg
    CU-Socialmedia logo (zwart).png 08 Fenneke Fredrikze - vierkant.jpg
    Door CU Harderwijk-Hierden, Fenneke Fredrikze op 3 december 2018

Waardig ouder worden; verslag van de ALV op 3 december

De Algemene Leden Vergadering van de ChristenUnie afdeling Harderwijk op 3 december 2018 stond in het teken van het thema 'Waardig ouder worden'. Na een kort huishoudelijk deel, gaf raadsvertegenwoordiger Fenneke Fredrikze de aanwezigen een kijkje in de wereld van ouder worden anno 2018.

Lees meer over "Waardig ouder worden; verslag van de ALV op 3 december"
  6. voedselbank Harderwijk.jpg

Op bezoek bij de Voedselbank

Door CU Harderwijk-Hierden, Ilonka Donker-Jak, Bart Jonkman, Fenneke Fredrikze, Marcel Heldoorn, Jos Aikema op 26 november 2018

Op maandag 26 november hebben de raadsleden een bezoek gebracht aan de voedselbank in Harderwijk. Daar werden we hartelijk ontvangen door de voorzitter, Matty Moggré.

Lees meer over "Op bezoek bij de Voedselbank"
  7. Lelystad Airport.jpg
    07 Marcel Heldoorn - vierkant.jpg
    Door Marcel Heldoorn op 16 november 2018

Op werkbezoek: Lelystad Airport biedt kansen voor Harderwijk

Afgelopen vrijdag vond de jaarlijkse ontmoetingsmiddag tussen het lokale bedrijfsleven en de gemeente Harderwijk plaats. Als locatie was deze keer gekozen voor een bezoek buiten onze gemeentegrenzen: vliegveld Lelystad.

Algemeen directeur Hanne Buis van Lelystad Airport ging in haar presentatie in op de kansen die samenwerking met Harderwijk met zich mee kan brengen.

Raadslid Marcel Heldoorn doet kort verslag.

Lees meer over "Op werkbezoek: Lelystad Airport biedt kansen voor Harderwijk"
  8. wie doet wat.png

Wie doet wat?

Door Mirjan Driest-Wijnholds, Jos Aikema, Bart Jonkman, Ilonka Donker-Jak, Marcel Heldoorn, Fenneke Fredrikze op 14 november 2018

Regelmatig krijgen we de vraag welk raadslid zich bezig houdt met een bepaald onderwerp. Natuurlijk is dit op onze website te vinden, maar voor het gemak hieronder een overzichtje.

Lees meer over "Wie doet wat?"
  9. horecalocatie Havendam Harderwijk.png
    02 Mirjam Driest-Wijnholds - vierkant.jpg
    Door Mirjan Driest-Wijnholds op 13 november 2018

Op 13 september heeft de gehele gemeenteraad, m.u.v. de GroenLinks-fractie, een motie ingediend waarin we het college van B&W opriepen om vóór oktober 2018 tot een overleg met alle betrokkenen te komen. Het college heeft in een brief laten weten twee gesprekken met de bewoners gehad te hebben. Het college en de gemeenteraad zijn teleurgesteld over de uitkomst van het overleg met de omwonenden. Graag hadden we gehad dat het college samen met de bewoners tot een gedragen bouwplan was gekomen.

Lees meer over "Bouw horecapand aan de Havendam: gezamenlijke verklaring partijen in de gemeenteraad van Harderwijk"
  10. verbetering.jpg
    CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door CU Harderwijk-Hierden op 8 november 2018

ChristenUnie stemt vóór 23 verbeteringen in de begroting

Wat kan er beter in Harderwijk? Wat willen we bereiken? En waar geven we de komende jaren in Harderwijk geld aan uit? Zomaar wat vragen die belangrijk zijn bij de bespreking van verbetervoorstellen bij de begroting van onze gemeente voor de jaren 2019-2022.

De ChristenUnie heeft 23 voorstellen gesteund die meerwaarde hebben, omdat ze bijdragen aan: ,

1) iedereen telt mee
    2) gezond en goed wonen
    3) groen en duurzaamheid
    4) waardevolle historie en cultuur

Lees welke voorstellen zijn aangenomen.

Lees meer over "ChristenUnie stemt vóór 23 verbeteringen in de begroting"