Aantal keer gelezen1

Wordt Harderwijk een vuilnisbelt?

zwerfafval strandmaandag 12 september 2016

Wat de ChristenUnie betreft niet! Een paar weken geleden heeft de ChristenUnie aandacht gevraagd voor het zwerfafval in Harderwijk. Aan onze oproep om daarover met ons in gesprek te gaan werd (nog) niet massaal gehoor gegeven, toch hebben wij naar aanleiding van deze oproep de nodige inspiratie opgedaan om Harderwijk en Hierden mooier en schoner te maken.

Mentaliteit

De belangrijkste conclusie is dat het een kwestie van mentaliteit is:

‘je gooit je troep niet zomaar van je af’.

Dáár wil de ChristenUnie de komende tijd ook werk van maken. Door het goede voorbeeld te geven, door zichtbaar te maken waartoe vervuiling leidt, door via de (social) media aandacht te blijven vragen voor deze ergerlijke kwestie.

Wist u dat...

Wist u trouwens dat menig inwoner van Harderwijk hierin al een steentje bijdraagt door af en toe een rondje te lopen en daarbij zwerfafval op te ruimen? Wij hopen dat voornoemde mentaliteitsverandering bereikt gaat worden. Bijkomend voordeel is dan dat er geen boetes (van € 90,00!) uitgedeeld hoeven te worden.

Maar bovenal blijft staan: laten we onze leefomgeving vooral zelf netjes houden – dat is zoveel leuker dan op een vuilnisbelt wonen!

Wordt vervolgd!

Natuur en Milieu
Raadslid 1
Zorg, Welzijn & Sport

Reacties op 'Wordt Harderwijk een vuilnisbelt?'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2016