Aantal keer gelezen

Open brief aan Mark Rutte ondertekend door fractievoorzitter Marcel Companjen

open-brief ondertekendwoensdag 23 maart 2016

In een open brief roepen 89 fractievoorzitters premier Mark Rutte op gemeenten beter te helpen de vluchtelingenopvang te organiseren. De schrijvers zoeken samenwerking omdat zij het beste willen voor hun gemeente en daarbij oplopen tegen de Rijksoverheid.

De fractievoorzitters komen uit het hele land, van Groningen tot Maastricht, van Amsterdam tot Breda en zijn afkomstig van 6 landelijke en meerdere lokale politieke partijen. Initiatiefnemer Pepijn Boekhorst (fractievoorzitter GroenLinks Nijmegen):

Het wordt de hoogste tijd dat we meer gaan merken van onze premier. In onze gemeente willen we de vluchtelingenopvang goed regelen. Dat gaat nu moeizaam, we hebben het leiderschap van premier Rutte nodig!

Fractievoorzitter Marcel Companjen van de ChristenUnie Harderwijk is één van de ondertekenaars van de open brief:

"Afgelopen week werd ik door mijn collega-raadslid Mirjam Driest gewezen op dit initiatief.
Ook in Harderwijk speelt deze kwestie. Ook in Harderwijk krijgen wij als raadsleden te maken met voor- en tegenstanders van het AZC. En ook in Harderwijk merken wij weinig tot niets van onze premier – terwijl er ook op lokaal niveau de nodige problemen zijn bij het opvangen van de vluchtelingen. Problemen die zo spoedig mogelijk verholpen dienen te worden! Vandaar dat ik mijn handtekening heb gezet onder deze oproep."

Open brief aan Mark Rutte105,1 kBapplication/pdfdownload
Raadslid 1
Zorg, Welzijn & Sport

Reacties op 'Open brief aan Mark Rutte ondertekend door fractievoorzitter Marcel Companjen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2016