Aantal keer gelezen

Raadsleden aan het woord: Ton van Limbeek

Ton van Limbeekdinsdag 28 februari 2017 21:03

Beste mensen van de ChristenUnie,
Aan mij valt de eer te beurt om u en jou deze keer op de hoogte te brengen van wat wij als fractie hebben beleefd.

Op maandagavond komen we bijeen en bespreken wat er was en wat deze week op de agenda staat, waarbij we overleggen welk standpunt we bij de behandeling van een onderwerp innemen.

Ik noem u twee onderwerpen waar we momenteel nogal wat mee te maken hebben:

1. De commissie samenleving heeft recentelijk zich gebogen over de renovatie- en verbouwplannen van het oude stadhuis: 4 opties, varierend van onderhoud dat gericht is op behoud van het pand tot werkzaamheden waarbij het oude stadhuis niet alleen een publieksfunctie krijgt maar ook haar monumentale uitstraling terugkrijgt inclusief zogenaamde verduurzaming. Uiteraard hangen er verschillende prijskaartjes aan de voorstellen. Ook de Trouwkamer krijgt een opknapbeurt, het goudleerbehang is een verhaal apart. Het Raadsbesluit moet uiteraard nog worden genomen.
  2. Hetzelfde geldt voor het theater en de Stad als Podium. Dit onderwerp ligt gevoelig en de stand van zaken laat zich niet in enkel zinnen verwoorden, u hebt er al het nodige in de media kunnen lezen. Het college gaat nu aan de slag met de motie van Bart, zodat we nog voor de zomer duidelijkheid krijgen met betrekking tot de plannen die beide stichtingen hebben en wat de financiёle gevolgen zijn van deze plannen.

Tot slot nog een – misschien – overbodige opmerking:
vergeet niet te gaan stemmen voor de Kamerverkiezingen op 15 maart.

Regiorun van Groningen naar Den Haag via Harderwijk

In Harderwijk is er weliswaar nog niet zo veel van te merken, toch gaat er wel iets gebeuren: De ChristenUnie organiseert op 6 en 7 maart de regiorun van Groningen naar Den Haag. Op 6 maart omstreeks 20.15 uur lopen of fietsen sportieve ChristenUnieleden vanaf de Verkeersweg naar de rotonde Stationsstraat/Harderwijk. In onze fractie zitten stoere hardlopers (Ilonka, Jos en Marcel), maar het is nog leuker om met nog meer mensen de 6 km te lopen! Meelopen? Geef je op bij Marcel of Annerieke.

Stem verstandig, stem ChristenUnie!

Ton van Limbeek

Reacties op 'Raadsleden aan het woord: Ton van Limbeek'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.