Strandeiland of vuilnisbelt?

zwerfafval strandzaterdag 03 september 2016

Ga met ons in gesprek op vrijdagavond 9 september om 19.30 uur of op zaterdagmorgen 10 september om 10.30 uur in de bibliotheek (Academiestraat 5).

De ChristenUnie wil een maatschappelijke discussie met de inwoners van Harderwijk en Hierden voeren over zwerfafval. De directe aanleiding daarvoor is de bende die dagelijks achterblijft op het strandeiland. Ook elders in de stad ligt overal (!) rommel, variërend van lege blikjes frisdrank tot sigarettenpeuken, van plastic bekertjes tot ‘onbestemde troep’. Wat maakt dat mensen hun afval gewoon van zich af gooien in plaats van dit te deponeren in een prullenbak of het mee te nemen naar huis? De volgende vragen dienen zich aan: moeten er (nog) meer prullenbakken worden geplaatst? Zo ja, wat doet dat voor het aanzicht van de openbare ruimte? Of moeten we meer op handhaving aansturen en - net als in de Verenigde Staten - hoge boetes gaan uitschrijven voor het in de openbare ruimte achterlaten van afval? Of vinden we het misschien wel goed zo …

De fractie van de ChristenUnie kan en wil niet begrijpen dat mensen hun afval van zich af gooien, met kennelijk de gedachte dat dat wel door anderen zal worden opgeruimd. Niemand wil toch dat ons mooie strandeiland een vuilnisbelt wordt!!

U wordt dan ook van harte uitgenodigd om hierover - onder het genot van een kop koffie of thee - met ons in gesprek te gaan op vrijdagavond 9 september om 19.30 uur of op zaterdagmorgen 10 september om 10.30 uur in de bibliotheek (Academiestraat 5).

Marcel Companjen,
fractievoorzitter ChristenUnie

Reacties op 'Strandeiland of vuilnisbelt?'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.