Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

maart 2017

Uitnodiging ledenvergadering 30 maart

##aanhef## ##insertion## ##lastname##,

De Tweede Kamerverkiezingen komen snel dichterbij. We zijn blij met een energieke lijsttrekker en een mooie campagne tot nu toe. In Harderwijk zijn we al volop bezig met de voorbereiding voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018. En daarvoor hebben we u nodig!

Als lid van de ChristenUnie moet u de profielschets goedkeuren waarmee we de selectiecommissie voor onze kandidatenlijst op pad gaan sturen. Een ook over de samenstelling van deze commissie heeft u iets te zeggen.

Daarom nodigen we u uit voor een ledenvergadering in een wat andere setting dan normaal. Op donderdag 30 maart zijn we vanaf 20.00u tot ongeveer 21.30u te vinden in Brasserie de Bank. U kunt dan met ons in gesprek over wat u belangrijk vindt voor de komende fractie en welke opdracht we de selectiecommissie moeten geven. De voorstellen hiervoor vindt u hier.

Ook horen we dan graag uw mening over het verkiezingsprogramma. Wat moet daar volgens u in staan? Waar kan of moet het anders in onze stad? Of waar bent u zo trots op dat het vooral zo moet blijven. We weten dat bijvoorbeeld de koopzondag weer een item gaat worden deze verkiezingen. Hoe staat u daar tegenover?

Kortom: we hebben u nodig om onze visie vorm te geven en stappen te zetten onderweg naar maart 2018. Dus tot ziens op 30 maart. Als u dan niet kunt, dan horen we graag uw mening via secretaris@harderwijk.christenunie.nl

Met vriendelijke groet,

Maarten van de Fliert, voorzitter
Annerieke Pruim, secretaris

Download de vergaderstukken

Alle vergaderstukken zijn te vinden op de website.

Download de vergaderstukken

Waar wordt de ledenvergadering gehouden?

Brasserie
deBank

Smeepoortstraat 1
3841 EG Harderwijk

Woensdag 15 maart: stemmen!

Op 15 maart is de keuze aan u: wie mag uw stem in de Tweede Kamer vertegenwoordigen? Wie vertrouwt u om namens u te spreken in de politiek, om vanuit uw overtuiging Nederland te veranderen.

Wij vragen uw vertrouwen voor de ChristenUnie. Daar hebben we vijf redenen voor:

• De ChristenUnie staat voor een hoopvolle toekomst voor onze (klein)kinderen, door te investeren in gezinnen, onderwijs en zorg. In de stad én in de regio.

• De ChristenUnie maakt zich sterk voor een samenleving waarin ieder leven meetelt. Vanaf het allereerste begin tot allerlaatste eind.
    Daarom investeren we bijvoorbeeld in zorg voor het ongeboren leven, ouderen, gehandicapten, chronisch zieken of mensen met Downsyndroom.

• De ChristenUnie gaat voor een samenleving waarin mensen de vrijheid hebben om vanuit hun geloof te leven.
    Zodat mensen zich vanuit hun diepste overtuigingen kunnen inzetten voor hun werk, buurt of school. Dus staan we pal voor het bijzonder onderwijs.

• De ChristenUnie wil een gezonde schepping. De overheid moet samen met ondernemers en burgers werken aan een duurzame toekomst voor onze kinderen.
    Zo willen we in één generatie naar een schone energievoorziening.

• De ChristenUnie wil dat mensen waardig ouder kunnen worden. We zijn tegen de plannen voor ‘voltooid leven’. We geloven in de kracht van goede zorg en aandacht voor ouderen in een samenleving die ouderdom steeds minder waardeert.

Een stem op de ChristenUnie is een stem voor een onderscheidend, hoopvol realistisch en voluit christelijk geluid. We zijn een partij van christenen voor iedereen.

Gebed gevraagd

Gert-Jan Segers vraagt u te bidden voor

• rust en kracht voor de laatste loodjes
    De media optredens en debatten (zie hieronder) tellen zwaar mee en we hopen dat de boodschap van de ChristenUnie zo goed mogelijk kan landen.
  • zijn gezin
    Gert-Jan was veel weg van huis en met de formatie zal het nog steeds erg druk blijven.

Gert-Jan Segers is onze lijsttrekker.

ChristenUnie Harderwijk zet mannelijke leerkrachten in het zonnetje

Maandag 6 maart verraste de Harderwijkse ChristenUnie fractievoorzitter, Marcel Companjen, verschillende mannelijke leerkrachten in Harderwijk met een bezoek. Op deze manier zet de ChristenUnie mannelijke leerkrachten in het zonnetje omdat de partij meer mannelijke leerkrachten voor de klas wil. Met deze actie laat de ChristenUnie zien dat ze gelooft in het belang van goed onderwijs voor onze kinderen. En omdat zij aandacht en ruimte wil vragen voor de waarde van het onderwijs.

Terugblik op de RegioRace van Groningen naar Den Haag (via Harderwijk)

Om het geluid van de regio te laten horen organiseerde de ChristenUnie op maandag 6 en dinsdag 7 maart een estafette van Groningen naar Den Haag.

Op dinsdagmiddag arriveerde het estafettestokje op het Binnenhof in Den Haag. Carola Schouten, nummer 2 op de kandidatenlijst van de ChristenUnie, en Stieneke van der Graaf, nummer 6 op de kandidatenlijst hebben daar de boodschappen uit de regio in ontvangst genomen.

Op maandagavond 7 maart passeerde de RegioRace Harderwijk. Bij de rotonde aan de Verkeersweg werd het stokje uit Nunspeet overgedragen aan de Harderwijkse lopers. Zij hebben het stokje hardlopend naar Ermelo gebracht.

Op de foto ziet u o.a. de Harderwijkse fractievoorzitter Marcel Companjen, raadsleden Jos Aikema en Ton van Limbeek.

De hele route van de Grote Markt in Groningen naar het Binnenhof in Den Haag is lopend, (lig-)fietsend en zelfs per longboard afgelegd. Een hele prestatie!

Op de Facebookpagina van Stieneke van der Graaf staat een filmpje met een terugblik op de RegioRace. (https://www.facebook.com/stienekevandergraafCU/).

Op https://provinciegroningen.christenunie.nl/regiorace staat een selectie van de foto's die gemaakt zijn.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op Facebookfooter-rechts