Berichten over Wonen

1. gemeenteraadsvergadering Harderwijk

"Verkort wachtlijst sociale huurwoning tot 2 jaar!"

Voor de gemeenteraadsvergadering van 25 maart stond een debat over de Woonvisie 2017-2027 op de agenda. Ilonka Donker voerde in het debat namens de ChristenUnie het woord.

De vraag voor het debat luidde: “Heeft de Harderwijkse Woonvisie 2017-2027 het beoogde effect voldoende in zich?”

In haar bijdrage ging Ilonka in op het verkorten van de wachtlijst voor een sociale huurwoning. De zoektijd bedraagt nu meer dan 5 jaar. De ChristenUnie wil dat de wachtlijst naar 2 jaar verkort wordt.

Verder ging zij in op:

• de middenhuur
    • het inzetten van de ‘vestigers vraag’ in het duurdere segment
    • het wonen op het gebied van en met zorg en ouderenhuisvesting.

U leest de volledige bijdrage inclusief een link naar de woonvisie hieronder.

Lees meer over ""Verkort wachtlijst sociale huurwoning tot 2 jaar!""
  2. ChristenUnie achter visie Vitale Vakantieparken

Op donderdag 18 januari heeft de ChristenUnie ingestemd met de Structuurvisie Vitale Vakantieparken. Na een lange periode van onduidelijkheid en een halfslachtig beleid is er nu een heldere visie. Hiermee kan binnenkort een van de lastigste dossiers in de geschiedenis van Harderwijk worden gesloten. Dat is goed voor de (al dan niet tijdelijke) bewoners van de vakantieparken en daarmee ook goed voor heel Harderwijk. De stemverklaring die fractievoorzitter Marcel Companjen heeft gegeven, kun je hieronder lezen.

Lees meer over "ChristenUnie achter visie Vitale Vakantieparken"