Berichten over fractievoorzitter

CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door Webredactie Harderwijk-Hierden op 16 mei 2018

Coalitieakkoord Harderwijk gepresenteerd

Na een intensieve periode van onderhandelen heeft de ChristenUnie haar handtekening gezet onder het coalitieakkoord "Aanpakken met ambitie" van Harderwijk Anders, VVD, CDA en ChristenUnie. Het coalitieakkoord is een akkoord op hoofdlijnen waarin het college samen met de samenleving nadere invulling aan gaat geven. De ChristenUnie heeft alle vertrouwen in het nieuwe college en is dan ook  tevreden met de inhoud van het coalitieakkoord en wel om de volgende redenen.

Lees meer over "Coalitieakkoord Harderwijk gepresenteerd"
  2. 02 Mirjam Driest - topfoto.jpg
    CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door Webredactie Harderwijk-Hierden op 28 maart 2018

Mirjam Driest gekozen als nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie

Harderwijk – Tijdens de eerste vergadering na de gemeenteraadsverkiezingen heeft de fractie van de ChristenUnie unaniem Mirjam Driest-Wijnholds tot haar nieuwe fractievoorzitter gekozen. Zij neemt de functie over van Marcel Companjen. Hij werd afgelopen najaar door het bestuur van de ChristenUnie voorgedragen als kandidaat voor het wethouderschap toen de huidige wethouder Pieter Teeninga bekend maakte niet beschikbaar te zijn voor een nieuwe collegeperiode.

Op de vraag of er veel gaat veranderen, antwoord Driest: “Het roer gaat zeker niet radicaal om, maar ik wil wel andere accenten leggen. Zo wil ik graag samen met de fractie werken aan een stad waarin mensen samenleven en iedereen de mogelijkheid heeft om mee te doen. Ik ben nieuwsgierig naar wat er leeft in de samenleving. Daarom vind ik het ook belangrijk om als fractie makkelijk benaderbaar te zijn voor alle inwoners. Het is mijn voornemen om als fractie naar buiten gericht te zijn, met andere woorden: de inbreng van de inwoners naar binnen te halen”.

Lees meer over "Mirjam Driest gekozen als nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie"
  3. ChristenUnie achter visie Vitale Vakantieparken

Op donderdag 18 januari heeft de ChristenUnie ingestemd met de Structuurvisie Vitale Vakantieparken. Na een lange periode van onduidelijkheid en een halfslachtig beleid is er nu een heldere visie. Hiermee kan binnenkort een van de lastigste dossiers in de geschiedenis van Harderwijk worden gesloten. Dat is goed voor de (al dan niet tijdelijke) bewoners van de vakantieparken en daarmee ook goed voor heel Harderwijk. De stemverklaring die fractievoorzitter Marcel Companjen heeft gegeven, kun je hieronder lezen.

Lees meer over "ChristenUnie achter visie Vitale Vakantieparken"
  4. A+ label voor Harderwijk

Vandaag deed Marcel Companjen voor de 14e keer mee aan de nieuwjaarsduik in Harderwijk. Hij was gehuld in een ludiek t-shirt met een serieuze boodschap. Foto's op de volgende pagina.

Lees meer over "A+ label voor Harderwijk"