Hermann Toebes

Over Hermann Toebes

Wat over mij

Ik ben getrouwd met Harmien, vader van 5 kinderen en opa van 8 kleinkinderen.

Opleiding HTS metaalkunde, maar de laatste 10 jaar vooral mogen werken als verandermanager. Dus: het begeleiden, ondersteunen en aansturen van organisaties die moeten veranderen. Werk op dit moment bij ELEQ, in Steenwijk als Business Improvement Manager

Harderwijk is een prachtig stadje dat ingebed is in de natuur (water en bossen) waar we met plezier wonen. De moeite waard om een intercity te laten stoppen.

Ik houd erg van wandelen, fietsen, zeilen en tuinieren.

Mijn motivatie als kandidaat

Mensen krijgen steeds meer te maken met veranderingen. Ze komen steeds sneller en hebben impact op het dagelijks leven. De politiek heeft de verantwoordelijkheid om in die veranderingen signalen uit de samenleving op te pakken en die te gebruiken zodat de inwoners van Harderwijk zich betrokken weten. Verder zie ik graag weer meer dualisme tussen bestuurders van de stad en de gemeenteraad. De gemeenteraad bepaalt de kaders en de uitgangspunten. De bestuurders voeren binnen die kaders uit.

Economische ontwikkeling en duurzaamheid zijn thema’s die mijn interesse hebben.

Hermann