Geluid en fijnstof leidt tot veel gesprekstof

snelwegdonderdag 13 september 2012

In de gemeenteraadsvergadering voerde Bert Holleman namens de ChristenUnie het woord in het debat over de overlast van de A28:

"De ChristenUnie betreurt het dat Rijkswaterstaat op korte termijn geen maatregelen gaat nemen. Wij vinden het niet kunnen dat burgers het met geluidschermen moeten doen waar de gaten in vallen en waarbij is aangetoond dat de veiligheid in geding is.

Tot dat Rijkswaterstaat maatregelen gaat nemen roepen wij het college op om actie te ondernemen bij de minister van infrastructuur en milieu, om de snelheid van 120 terug te brengen naar 100 km/u. Daarmee bedoelen we het traject vanaf de afslag Horst tot en met de N302. Voor ons staat vast dat hiermee de overlast in ieder geval minder wordt.

Tot slot voorzitter wil de ChristenUnie ook een eind aan gevaarlijk loszittende / versleten schermen en overweegt dit samen met het terug dringen van de rijsnelheid te bekrachtigen met het indienen van een motie."

De complete bijdrage is hieronder te downloaden.

TitelBestandsgrootteMIME-type
20120913 - Geluid en fijnstof leidt tot veel gesprekstof271,0 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Geluid en fijnstof leidt tot veel gesprekstof'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.