Aantal keer gelezen5

Mantelzorgers in het zonnetje

bloemetjevrijdag 10 november 2017

Mantelzorg is de zorg voor chronisch zieken, gehandicapten en hulpbehoevenden door naasten: familieleden, vrienden, kennissen en buren. Kenmerkend is de reeds bestaande persoonlijke band tussen de mantelzorger en zijn of haar naaste. Daarnaast gaat het om langdurige zorg die onbetaald is. Op de jaarlijkse 'Dag van de Mantelzorg' staan de mantelzorgers centraal.

Het is vandaag de Dag van de Mantelzorg. Om aandacht te vragen voor de mantelzorgers, speciaal op deze dag, zijn er bloemen gebracht door fractievoorzitter Marcel Companjen van de ChristenUnie bij mevrouw Van Panhuis uit Hierden (foto boven) en mevrouw Versluis- Foppen uit Harderwijk (foto onder). Zij zijn na een oproep voorgedragen door mensen uit hun omgeving.

Mevrouw Van Panhuis uit Hierden (foto boven) en mevrouw Versluis- Foppen uit Harderwijk (foto onder) ontvangen een bloemetje op de dag van de mantelzorger van fractievoorzitter Marcel Companjen van de ChristenUnie.

Laten we alle mantelzorgers (niet alleen) op deze dag bedanken voor hun tomeloze inzet in het helpen van hun naasten.

Zorgen voor elkaar is ook waar wij als ChristenUnie Harderwijk- Hierden voor staan!

Raadslid 1
Zorg, Welzijn & Sport

Reacties op 'Mantelzorgers in het zonnetje'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2017