Berichten over RookvrijeGemeente

1. ontmoediging roken

Hoe maken we Harderwijk rookvrij?

In de gemeente Harderwijk wonen meer rokers dan in de omliggende gemeenten. Raadslid Bart Jonkman heeft daarom, namens de ChristenUnie-fractie, schriftelijke vragen gesteld aan het college.

Hij stelt vast dat in de samenleving de houding ten aanzien van roken snel verandert en dat de gemeente een belangrijke rol kan spelen in de ontmoediging.  De gemeente Groningen werkt er hard aan om de eerste rookvrije stad van Nederland te worden. Op www.rookvrijegeneratie.nl staat dat meerdere gemeenten een actief ontmoedigingsbeleid hebben en vele Gemeentelijke Gezondheidsdiensten (GGD’en) werken aan het actieplan ‘Op weg naar een rookvrije generatie’.

Daarom wil de ChristenUnie graag weten hoe het ontmoedigingsbeleid in Harderwijk er uit ziet en of dat eventueel aangescherpt moet worden. Ook wordt het college gevraagd of het bereid is om een convenant met sportverenigingen, scholen, openbare speeltuinen en andere maatschappelijke organisaties te sluiten om te komen tot een rookvrije gemeente Harderwijk.

Hieronder leest u de brief met vragen.

Lees meer over "Hoe maken we Harderwijk rookvrij?"