Berichten over Bart Jonkman

04 Bart Jonkman - vierkant.jpg CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door Bart Jonkman, Webredactie Harderwijk-Hierden op 26 november 2020

De schaduwkant van Black Friday

Is jouw mailbox ook overstroomd met reclame van winkels die in vette zwarte letters adverteren voor BLACK FRIDAY? Die van raadslid Bart Jonkman wel. Hij vraagt in zijn blog aandacht voor de schaduwkant van lekker goedkoop aanbiedingen scoren.

Lees meer over "De schaduwkant van Black Friday"
  2. budgetten.jpg
    04 Bart Jonkman - vierkant.jpg
    Door Bart Jonkman op 6 maart 2019

ChristenUnie & VVD: Maak klantgerichte zorgbudgetten mogelijk!

Raadsleden Bart Jonkman (ChristenUnie) en Iris Haklander (VVD) hebben vragen aan het college van burgemeester en wethouders gesteld, omdat zij vinden dat de mogelijkheden onderzocht moeten worden om de zorgbudgetten uit te breiden.
    “We willen dat er een integraal ondersteuningsaanbod kan worden samengesteld om zelfredzaamheid en participatie te bevorderen”, aldus Haklander.

Lees meer over "ChristenUnie & VVD: Maak klantgerichte zorgbudgetten mogelijk!"
  3. laaggeletterdheid.jpg
    04 Bart Jonkman - vierkant.jpg CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door Bart Jonkman, Webredactie Harderwijk-Hierden op 8 november 2018

Meer geld om laaggeletterdheid aan te pakken

De gemeenteraad heeft de afgelopen tijd de begroting besproken voor de komende jaren. De ChristenUnie heeft een wijzigingsvoorstel (amendement) ingediend om meer geld vrij te maken voor de bibliotheek om laaggeletterdheid aan te pakken. De hele raad was het daarmee eens.

Lees meer over "Meer geld om laaggeletterdheid aan te pakken"
  4. ontmoediging roken

Hoe maken we Harderwijk rookvrij?

In de gemeente Harderwijk wonen meer rokers dan in de omliggende gemeenten. Raadslid Bart Jonkman heeft daarom, namens de ChristenUnie-fractie, schriftelijke vragen gesteld aan het college.

Hij stelt vast dat in de samenleving de houding ten aanzien van roken snel verandert en dat de gemeente een belangrijke rol kan spelen in de ontmoediging.  De gemeente Groningen werkt er hard aan om de eerste rookvrije stad van Nederland te worden. Op www.rookvrijegeneratie.nl staat dat meerdere gemeenten een actief ontmoedigingsbeleid hebben en vele Gemeentelijke Gezondheidsdiensten (GGD’en) werken aan het actieplan ‘Op weg naar een rookvrije generatie’.

Daarom wil de ChristenUnie graag weten hoe het ontmoedigingsbeleid in Harderwijk er uit ziet en of dat eventueel aangescherpt moet worden. Ook wordt het college gevraagd of het bereid is om een convenant met sportverenigingen, scholen, openbare speeltuinen en andere maatschappelijke organisaties te sluiten om te komen tot een rookvrije gemeente Harderwijk.

Hieronder leest u de brief met vragen.

Lees meer over "Hoe maken we Harderwijk rookvrij?"
  5. eed afleggen
    CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door Webredactie Harderwijk-Hierden op 29 maart 2018

"Zo waarlijk helpe mij God almachtig"

Tijdens een bijzondere raadsvergadering zijn 5 raadsleden van de ChristenUnie geïnstalleerd in de gemeenteraad van Harderwijk. Marcel Companjen, Mirjam Driest-Wijnholds, Jos Aikema, Bart Jonkman en Ilonka Donker-Jak legden tegenover burgemeester Harm-Jan van Schaik de eed af:

"Zo waarlijk helpe mij God almachtig"

Hierna vindt u enkele foto's en leest u wat meer over de betekenis van deze woorden.

Lees meer over ""Zo waarlijk helpe mij God almachtig""
  6. 04 Bart Jonkman - topfoto.jpg
    04 Bart Jonkman - vierkant.jpg
    Door Bart Jonkman op 5 maart 2018

Politiek van de tevredenheid

Nu het zulk koud weer is geweest, groeit bij mij het verlangen naar de zomer. Wat verlang ik weer naar de warmte van de zon. Mijn gedachten gaan dan gelijk uit naar de zomervakantie. Misschien herkenbaar en heeft ook u al een keuze voor uw bestemming gemaakt. Vliegend ver weg naar een heerlijk exotische oord of juist in Nederland blijvend voor een fijne fietsvakantie. Het kan ook zijn dat u helemaal niet aan de zomervakantie wilt denken. Het ontbreken van geld of andere zorgen onderstrepen de realiteit van vandaag en geven geen ruimte aan plannen voor morgen.

Lees meer over "Politiek van de tevredenheid"