Berichten over Toegankelijkheid

1. Urinoir De Wellen.jpg
    4. Annerieke Kisjes - vierkant
    Door Annerieke Kisjes op 15 december 2021

Een toegankelijk openbaar toilet op de Wellen in plaats van een urinoir

De Wellen langs het Wolderwijd worden steeds mooier. In de commissie Ruimte spraken we over de volgende verbeteringen: een brug naar het strandeiland en een urinoir naast de stadsmuur. Daar had Annerieke Kisjes namens de ChristenUnie een aantal vragen over voor de wethouder, want waarom alleen een urinoir voor mannen en niet een openbaar toilet dat toegankelijk is voor vrouwen en mensen in een rolstoel?

Lees meer over "Een toegankelijk openbaar toilet op de Wellen in plaats van een urinoir"
  2. inclusion-2731340_1920.png
    4. Annerieke Kisjes - vierkant
    Door Annerieke Kisjes op 3 juli 2021

Toegankelijke gemeente: iedereen doet mee

Harderwijk is door naar de halve finale van de verkiezing voor Meest Toegankelijke Gemeente. Dat is een mooie opsteker! Want meedoen moet voor iedereen mogelijk zijn. In de commissie Ruimte letten we daarom op fysieke toegang. Zoals bij het nieuwe hondenbeleid waar we onlangs over spraken. De hondenrennen moeten goed bereikbaar zijn. Ook mensen met een rollator of rolstoel moeten het hek kunnen openen.

Lees meer over "Toegankelijke gemeente: iedereen doet mee"
  3. gouden toilet

Raad vraagt om voldoende toiletten die 24 uur per dag beschikbaar zijn

Op initiatief van ChristenUnie-raadslid Ilonka Donker-Jak heeft de gemeenteraad een motie aangenomen die het college vraagt om te zorgen voor voldoende rolstoeltoegankelijke openbare toiletten die voldoen aan de eisen voor buikpatiënten en 24 uur per dag beschikbaar zijn.
    Hoeveel toiletten er komen en waar ze geplaatst worden, wordt nog bekeken in overleg met de Maag Lever Darm Stichting.
    Lees meer over "Raad vraagt om voldoende toiletten die 24 uur per dag beschikbaar zijn"