Berichten over ondernemers

1. handen geld  liggend lichter.jpg

Als vervolg op de raadsbrief van maart over de lokale gevolgen van het Coronavirus is vandaag op initiatief van de coalitiepartijen Harderwijk Anders, VVD, ChristenUnie en CDA een brief gestuurd naar het College. De brief is ondertekend door alle fracties van de gemeenteraad. In deze brief vragen we het college om een concreet pakket aan kwijtschelding van gemeentelijke kosten aan de raad ter besluitvorming voor te leggen. De fracties dringen aan op deze snelheid om op korte termijn duidelijkheid te geven aan instellingen, verenigingen en ondernemers over hun doorlopende kosten.

Voor de leefbaarheid, aantrekkelijkheid en economische ontwikkeling van onze stad zijn sportverenigingen, horeca, detailhandel en maatschappelijke en culturele instellingen van groot belang. Het is van belang dat er op korte termijn maatregelen komen om de lokale gevolgen van de corona-crisis op te vangen.

Hieronder vindt u meer informatie en de raadsbrief.

Lees meer over "College, kom met concreet pakket maatregelen voor maatschappelijke instellingen en ondernemers voor de financiële gevolgen van de coronacrisis"