Berichten over preventie

1. Mirjam Driest - Wijnholds - vierkant
    Door Mirjam Driest-Wijnholds op 25 maart 2019

De week van het geld

Van 25 tot en met 29 maart vindt de week van het geld plaats. Het doel van deze themaweek is om jongeren te leren omgaan met geld. Door kinderen al jong te leren omgaan met geld wordt de basis gelegd voor financiële zelfredzaamheid op volwassen leeftijd.

Bijna één op de vijf Nederlanders heeft problematische schulden. Zij kunnen rekeningen niet meer op tijd betalen, of hebben leningen die ze niet meer kunnen aflossen.

De ChristenUnie wil zorgen dat iedereen meetelt en meedoet. Schulden moeten effectiever worden aangepakt.

Lees meer over "De week van het geld"
  2. ontmoediging roken

"Het is de week voor de gezonde jeugd! Sport en gezondheid horen bij elkaar. Sporten doe je, omdat je het leuk vindt, maar we vinden het ook belangrijk omdat het bijdraagt aan je gezondheid. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat iedereen die dat wil, kan sporten. Sport draagt niet alleen bij aan een gezonde stad, maar ook aan een sociale stad", zeggen Mirjam Driest-Wijnholds (fractievoorzitter ChristenUnie Harderwijk) en Dirk Vreugdenhil (lijsttrekker PS-verkiezingen ChristenUnie Gelderland) bijna in koor.  "Dat zijn idealen en realiteiten die de ChristenUnie, lokaal, regionaal en landelijk, wil omzetten in beleid."

Lees meer over "Staatssecretaris Paul Blokhuis (ChristenUnie) bij start van het veldseizoen op het nieuwe rookvrij terrein van hockeyclub De Mezen in Harderwijk"