Waarom zou u op de ChristenUnie stemmen?

Verkiezingsfoto's-0078
7. Marcel Companjen - vierkant
Door Marcel Companjen op 19 maart 2018 om 00:45

Waarom zou u op de ChristenUnie stemmen?

Uiteraard mag iedereen helemaal zelf weten op welke partij hij of zij stemt op 21 maart a.s. Toch zou ik het zeer waarderen als u bij de komende gemeenteraadsverkiezingen op lijst 1 stemt. De ChristenUnie heeft de afgelopen jaren bijgedragen aan het besturen van de gemeente Harderwijk. Daarbij hebben wij zowel in het college van burgemeester en wethouders als in de gemeenteraad altijd constructief meegedacht, om op die manier een goed leefklimaat in Harderwijk en Hierden te bereiken. Uit diverse gesprekken met inwoners en uit werkbezoeken is ons gebleken dat dat ook is gelukt. Natuurlijk zijn er hier en daar nog verbeteringen mogelijk, maar over het algemeen wordt het leven en wonen in Harderwijk met een ruime voldoende gewaardeerd. De ChristenUnie wil ook na 21 maart haar verantwoordelijkheid nemen, door op een zorgvuldige wijze invulling te geven aan het besturen van onze mooie gemeente.

De fractie van de ChristenUnie beschikt over meer dan een halve eeuw bestuurlijke ervaring en die nemen wij natuurlijk mee naar de volgende gemeenteraadsperiode. Verder doet de ChristenUnie niet mee aan allerlei symboolpolitiek – daarvoor is ons werk té belangrijk. Ook wijs ik u er graag op dat wij een lokale partij zijn – wij zijn helemaal vrij om invulling te geven aan onze lokale politiek. Aan de andere kant is het natuurlijk wel handig om korte lijnen naar de Tweede Kamer te hebben, om daarmee lokale aangelegenheden daar onder de aandacht te kunnen brengen.

Ten slotte een vraag die mij vaker wordt gesteld: kan ik wel op jullie stemmen als ik niet christelijk / religieus ben? Mijn antwoord: uiteraard kan dat! Wij willen op een goede en zorgvuldige manier de gemeente besturen en wij doen dat vanuit onze christelijke levensovertuiging, door stabiel, betrokken en betrouwbaar te zijn. Wanneer dat u aanspreekt, is er niks op tegen om op ons te stemmen. Wij verwachten niet als ‘tegenprestatie’ dat u op zondag met ons naar de kerk komt – maar u bent er ongetwijfeld welkom… Het gaat ons erom dat wij het hier in Harderwijk en Hierden goed met elkaar hebben … ‘voor de bloei van de stad’.

Marcel Companjen
lijsttrekker ChristenUnie