Onze resultaten van de afgelopen 4 jaar

CU-Socialmedia logo (zwart).png
Door Webredactie Harderwijk-Hierden op 20 maart 2018 om 09:36

Onze resultaten van de afgelopen 4 jaar

Politiek is niet alleen vooruitkijken, maar ook verantwoording afleggen.Daarom nemen wij u graag in vogelvlucht mee in wat de ChristenUnie de afgelopen jaren heeft bereikt.

• Vier jaar geleden was de financiële positie van de gemeente niet rooskleurig. Mede door heel zorgvuldig naar de inkomsten en uitgaven te kijken, staan we er nu aanzienlijk beter voor en hebben we daarnaast ook nog een buffer kunnen opbouwen voor de kosten die op ons af komen in het kader van de sociale voorzieningen en (jeugd)zorg.
  • Harderwijk heeft een mooi station! Wethouder Teeninga heeft zich daar in de afgelopen vier jaren stevig voor ingezet, met een prachtig resultaat. Ook de ontwikkeling van de stationsomgeving is in volle gang. Daar is nu nog niet veel van te zien, maar dat duurt niet lang meer …
  • Het theater. Dat was een lastige … maar wel een noodzakelijke beslissing! Er moest na 20 jaar praten een knoop doorgehakt worden en dat hebben we gedaan. We realiseerden ons daarbij dat dat hier en daar pijn zou doen, maar doormodderen was geen optie. En hoe mooi is het om dan te zien dat partijen inmiddels met elkaar in gesprek zijn. Op naar een mooi cultureel aanbod!
  • We hebben meer dan eens aandacht gevraagd voor de (verkeers)veiligheid, met als mooi resultaat dat op initiatief van de ChristenUnie extra geld beschikbaar wordt gesteld voor de inzet van meer stadswachten. In Harderwijk en Hierden moet iedereen veilig en prettig kunnen leven, wonen, uitgaan, recreëren en genieten en daar hebben wij ons ook voor ingezet.
  • Het Waterfront. Ook hiervoor heeft wethouder (en portefeuillehouder) Teeninga zich volop ingezet, met als resultaat dat er iets moois in dit deel van de stad is en wordt gerealiseerd. Wat een verschil met de situatie van 10 jaar geleden … toen oude fabrieksgebouwen, nu prachtige woningen in een prachtige – nieuwe – wijk.
  • De gemeente is er niet voor zichzelf, maar voor alle inwoners. Door middel van deelname aan stadsgesprekken, maar ook door werkbezoeken af te leggen, hebben wij willen bijdragen aan deze ‘cultuuromslag’. Niet praten over burgers, maar met burgers, om samen te kijken naar de best mogelijke en haalbare oplossing.
  • Parkeren. De ChristenUnie is meer dan eens kritisch geweest op het parkeren en het parkeerbeleid. De reden was dat wij niet zomaar gratis parkeren willen invoeren, maar dat wij daar eerst in breder verband naar willen kijken. Het gaat om heel veel geld. Gelukkig heeft de meerderheid van de raad uiteindelijk ingestemd met ons initiatief daartoe.

Labels: , , , , ,