Sticker op de brievenbus? Lees onze verkiezingsflyer dan hier!

Verkiezingsflyer
CU-Socialmedia logo (zwart).png
Door Webredactie Harderwijk-Hierden op 8 maart 2022 om 10:00

Sticker op de brievenbus? Lees onze verkiezingsflyer dan hier!

Beste lezer, wij hebben elkaar gemist, want je hebt een sticker op de brievenbus die duidelijk maakt dat je geen ongeadresseerd drukwerk wilt ontvangen. Natuurlijk vinden we dat heel begrijpelijk, want wij zijn erg voor het beperken van onnodig afval. Toch vinden we het ook wel heel jammer, want de kans is groot dat je aangesproken zou worden door een partij die bewust kiest voor duurzaam samenleven en omgaan met de schepping.

Samen recht doen

leder mens is uniek en waardevol! Wie je ook bent: jij telt mee! De ChristenUnie wil dat elke inwoner van Harderwijk en Hierden tot bloei kan komen. Veel inwoners kunnen dat op eigen kracht doen en diegenen die daarbij (tijdelijk) extra ondersteuning nodig hebben, willen we graag een helpende hand bieden. Hierbij worden we geïnspireerd door Gods liefde voor de wereld en nemen we de Bijbel als vertrekpunt. De ChristenUnie wil bouwen aan een samenleving waarin aandacht is voor wat écht telt: wij willen Samen Recht Doen.

leder mens is uniek en waardevol voor God. Wie je ook bent, wat je achtergrond ook is: jij telt mee. De ChristenUnie is overtuigd van de waarde van kleine gemeenschappen waarin mensen samen tot bloei komen. Om die bloei te dienen, moet de overheid vertrouwen geven.
Te vaak is een systeem belangrijker dan mensen. Te vaak blokkeren kille targets, doelen en regels de menselijke maat. Te vaak is er nauwelijks oog voor die ene. Te vaak is er wantrouwen waar vertrouwen nodig is. Dit moet radicaal anders. Het is tijd om recht te doen.

De ChristenUnie wil recht doen aan elke inwoner die bijdraagt aan de samenleving en aan iedereen die een helpende hand nodig heeft. Recht doen aan de schepping, recht doen aan woningzoekenden en recht doen aan de waardevolle lokale economie.

Rechtvaardige regels zijn nodig. Maar ook de ruimte om daarvan af te kunnen wijken om iemand er bovenop te helpen. Ruimte voor oplossingen op maat. Daarom zet de ChristenUnie
zich in voor een samenleving, voor ons land en voor Harderwijk en Hierden, waar we samen recht doen.

Bekijk onze speerpunten op: harderwijk.christenunie.nl/speerpunten

Onze resultaten

Wij hadden je namelijk graag verteld met welke resultaten van de afgelopen jaren we blij zijn. Met de slogan “Voor de bloei van de stad” gingen we vier jaar geleden de verkiezingen in. Nu de verkiezingen er aan komen is dit voor ons ook het moment om terug te kijken en verantwoording aan onze kiezers af te leggen over wat we bereikt hebben.

Fractievoorzitter Mirjam Driest:

Politiek gaat niet om mooie voornemens of beloften. Het is belangrijk om te laten zien wat je bereikt hebt. Hoe we bloei voor de stad hebben gerealiseerd. Natuurlijk haal je resultaten in de politiek nooit in je eentje. Het vraagt samenwerking met de andere partijen in de raad. We zijn blij met en dankbaar voor alle steun die onze voorstellen kregen.

Blader door al onze resultaten op: harderwijk.christenunie.nl/resultaten

Onze kandidaten

We hadden onszelf ook graag even aan je voorgesteld. Wie zijn eigenlijk die mensen die zich inzetten voor onze mooie gemeente Harderwijk? Die op werkbezoek gaan bij organisaties en ondernemers, stukken lezen, vragen stellen, voorstellen doen, gesprekken voeren met inwoners en besluiten nemen.

Leer onze kandidaten kennen op: harderwijk.christenunie.nl/kandidaten

Labels: , ,