Marcel Heldoorn gekozen als nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie

CU-Socialmedia logo (zwart).png
Door Webredactie Harderwijk-Hierden op 31 augustus 2024 om 10:00

Marcel Heldoorn gekozen als nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie

Harderwijk – Marcel Heldoorn is vanaf vandaag de nieuwe fractievoorzitter van ChristenUnie Harderwijk. Hij neemt het stokje over van Mirjam Driest-Wijnholds. Mirjam is zes jaar fractievoorzitter geweest van de ChristenUnie en maakt nu ruimte voor haar opvolger.

1Mirjam Driest: “Met enthousiasme en vol vertrouwen draag ik het fractievoorzitterschap over aan Marcel. Hij is een generalist, een netwerker en hij zorgt voor een herkenbare, christelijke-sociale koers: sociaal, groen en gedreven vanuit christelijke waarden. Ik heb er vertrouwen in dat hij de koers van de ChristenUnie in Harderwijk zal voortzetten, waarbij het welzijn van de inwoners altijd voorop zal staan ”

Onder leiding van Mirjam heeft de ChristenUnie aan twee verschillende coalities deelgenomen. Zij heeft daarbij een aantal thema’s hoog op de politieke agenda gezet. Denk aan een stevig sociaal beleid, aandacht voor duurzaamheid en leefbare wijken en buurten.

2Marcel Heldoorn: “Onze fractie zal zich blijven in zetten voor die onderwerpen die veel christenen na aan het hart staan: zorg voor kwetsbare mensen, goed beheer van de aarde en een rechtvaardige overheid. Graag neem ik het stokje over van Mirjam. Samen met de hele fractie bedanken we Mirjam voor haar gedrevenheid, persoonlijke betrokkenheid en de grote energie waarmee zij de fractie jaren geleid heeft.”

Labels: , , , , , ,