Blogs per label

1. uitsnede coalitieakkoord 2018-2022
    Door CU Harderwijk-Hierden op 16 mei 2018

Coalitieakkoord Harderwijk gepresenteerd

Na een intensieve periode van onderhandelen heeft de ChristenUnie haar handtekening gezet onder het coalitieakkoord "Aanpakken met ambitie" van Harderwijk Anders, VVD, CDA en ChristenUnie. Het coalitieakkoord is een akkoord op hoofdlijnen waarin het college samen met de samenleving nadere invulling aan gaat geven. De ChristenUnie heeft alle vertrouwen in het nieuwe college en is dan ook  tevreden met de inhoud van het coalitieakkoord en wel om de volgende redenen.

Lees meer over "Coalitieakkoord Harderwijk gepresenteerd"
  2. 02 Mirjam Driest - topfoto.jpg
    Door CU Harderwijk-Hierden op 28 maart 2018

Mirjam Driest gekozen als nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie

Harderwijk – Tijdens de eerste vergadering na de gemeenteraadsverkiezingen heeft de fractie van de ChristenUnie unaniem Mirjam Driest-Wijnholds tot haar nieuwe fractievoorzitter gekozen. Zij neemt de functie over van Marcel Companjen. Hij werd afgelopen najaar door het bestuur van de ChristenUnie voorgedragen als kandidaat voor het wethouderschap toen de huidige wethouder Pieter Teeninga bekend maakte niet beschikbaar te zijn voor een nieuwe collegeperiode.

Op de vraag of er veel gaat veranderen, antwoord Driest: “Het roer gaat zeker niet radicaal om, maar ik wil wel andere accenten leggen. Zo wil ik graag samen met de fractie werken aan een stad waarin mensen samenleven en iedereen de mogelijkheid heeft om mee te doen. Ik ben nieuwsgierig naar wat er leeft in de samenleving. Daarom vind ik het ook belangrijk om als fractie makkelijk benaderbaar te zijn voor alle inwoners. Het is mijn voornemen om als fractie naar buiten gericht te zijn, met andere woorden: de inbreng van de inwoners naar binnen te halen”.

Lees meer over "Mirjam Driest gekozen als nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie"
  3. Afscheid Ton + burgemeester -blog klein
    Door CU Harderwijk-Hierden op 27 maart 2018

Dankwoorden aan Ton van Limbeek bij afscheid in de gemeenteraad

In een bijzondere vergadering van de gemeenteraad is afscheid genomen van 11 gemeenteraadsleden die niet terugkeren in de nieuwe raad. Ton van Limbeek, lid van de ChristenUnie-fractie, behoort tot de vertrekkende leden.

In een persoonlijk woord aan Ton prees Burgemeester Harm-Jan van Schaik zijn grote betrokkenheid bij de stad en zijn burgers. Ton was zeer zichtbaarheid in de stad; hij was bij elk stads- en wijkgesprek en liet zich graag informeren door burgers.

Het bestuur van de ChristenUnie Harderwijk-Hierden dankt Ton voor zijn inzet en dienstbaarheid aan de gemeente. In de volgende ledenvergadering zal de ChristenUnie verder aandacht geven aan het vertrek van Ton.

Lees meer over "Dankwoorden aan Ton van Limbeek bij afscheid in de gemeenteraad"
  4. Vluchtelingenwerk
    CU-Socialmedia logo (zwart).png 01 Marcel Companjen - vierkant.jpg
    Door CU Harderwijk-Hierden, Marcel Companjen op 15 januari 2018

Op werkbezoek bij Vluchtelingenwerk | De fractie in actie

Maandagavond 15 januari heeft de fractie van de ChristenUnie Harderwijk-Hierden een werkbezoek gebracht aan de Stichting Vluchtelingenwerk in Harderwijk. Een korte impressie van fractievoorzitter Marcel Companjen.

Lees meer over "Op werkbezoek bij Vluchtelingenwerk | De fractie in actie"