Berichten over oude bieb

1. Oude bieb.jpg

Onze keus voor de invulling van de oude bieb, Academiestraat 5

Donderdag kiest de gemeenteraad wat er gaat gebeuren op de plek van de oude bibliotheek aan de Academiestraat. De ChristenUnie zal kiezen voor het plan van Stadsbouwmeesters dat het beste beoordeeld werd door de beoordelingscommissie.

Hieronder legt raadslid Marcel Heldoorn uit hoe de ChristenUnie haar mening heeft gevormd en hoe zij tot haar besluit gekomen is.

Lees meer over "Onze keus voor de invulling van de oude bieb, Academiestraat 5"
  2. Oude bieb.jpg

Als het aan de ChristenUnie ligt komen er betaalbare woningen voor jongeren en ouderen op de eerste en tweede verdieping van de oude bieb aan de Academiestraat 5. Daarnaast moet de begane grond een open en maatschappelijk karakter krijgen door zorg en/of gezondheidsinitiatieven. Dat maakte Ilonka Donker duidelijk tijdens de gemeenteraad van Valentijnsdag.

Lees meer over "ChristenUnie wil betaalbare woningen én een aantrekkelijke maatschappelijke functie in de oude bieb"