Blogs per label

1. groene stekker

Elektrische havenboot op initiatief van de ChristenUnie

De gemeente Harderwijk wil het gastheerschap voor de havens uitbreiden door extra havenmeesters aan te stellen. Ook stelt het college voor om voor het vervoer in en tussen de havens een havenboot aan te schaffen. Vanavond heeft de Raad in de raadsvergadering hier voor gestemd.

Jos Aikema heeft namens de ChristenUnie voorgesteld om uit het oogpunt van duurzaamheid te kiezen voor een elektrische havenboot. Op één stem na heeft de hele raad het voorstel aangenomen.

De motie van de ChristenUnie sluit aan bij de ambitie van de gemeente om de CO2-productie in Harderwijk te verminderen en hierin voorop te willen gaan door ‘zelf het goede voorbeeld’ te geven. Een elektrische havenboot gebruikt geen fossiele brandstof en veroorzaakt geen CO2-uitstoot. Ook veroorzaakt een elektrische boot geen trillingen en nauwelijks geluid.

Lees meer over "Elektrische havenboot op initiatief van de ChristenUnie"
  2. 02 Mirjam Driest - topfoto.jpg
    02 Mirjam Driest-Wijnholds - vierkant.jpg
    Door Mirjan Driest-Wijnholds op 14 maart 2018

Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad

Harderwijk is een prachtige stad aan het water, vlakbij de bossen en met een historische binnenstad. Maar Harderwijk is vooral een plek waar mensen wonen, werken en samenleven. Harderwijk nog mooier maken -laten bloeien-, dat is wat de ChristenUnie graag wil en waar wij ons de afgelopen jaren ook voor hebben ingezet. Ons verkiezingsprogramma staat vol plannen voor Harderwijk. De speerpunten van ons programma omvatten de zorg voor elkaar en de zorg voor onze omgeving. Een paar punten uit ons programma die voor mij belangrijk zijn voor de toekomst van Harderwijk:
    ouderen, mantelzorgers en duurzaamheid.

Lees meer over "Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad"