Berichten over betaalbare woningen

1. Isolatie erik-mclean-aCshJn3y93s-unsplash.jpg
    2. Marcel Heldoorn - vierkant
    Door Marcel Heldoorn op 4 november 2021

Isoleren ook voor mensen met kleine beurs

Het isoleren van woningen in Harderwijk moet sneller, slimmer en socialer. Harderwijk wil de CO2-uitstoot de komende jaren sterk verminderen. Daarom heeft de gemeente nu plannen om in tien wijken tot 2030 4.000 woningen klaar te maken voor verwarming zonder aardgas. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat de gemeente niet alleen de mensen die het kunnen betalen op weg helpt, maar juist ook mensen met een kleinere beurs. Zij wonen vaak in de slechtst geïsoleerde woningen, dus daar is veel winst te halen. Daarom dienden we een motie in.

Lees meer over "Isoleren ook voor mensen met kleine beurs"
  2. Zandlaan.jpg
    2. Marcel Heldoorn - vierkant
    Door Marcel Heldoorn op 1 november 2021

Minder vrachtwagens door Wittenhagen

Donderdag bespraken we in de commissie Ruimte twee onderwerpen die voor de ChristenUnie belangrijk zijn: Het eerste draagt bij aan betere verkeersveiligheid en duurzaamheid. Ook spraken we over meer kansen om betaalbare woningen te bouwen voor mensen met een kleinere beurs. Raadslid Marcel Heldoorn legt uit.

Lees meer over "Minder vrachtwagens door Wittenhagen"
  3. new-building-3284911_1280.jpg
    1. Mirjam Driest - Wijnholds - vierkant
    Door Mirjam Driest-Wijnholds op 18 juni 2021

Meer betaalbare woningbouw Waterfront fase 3

In de raadsvergadering van donderdag 17 juni jl. is een besluit genomen over de woningbouw Waterfront fase 3. In Harderwijk is er een tekort aan betaalbare woningbouw en om aan deze behoefte te kunnen voldoen is het bouwprogramma voor fase 3 van het Waterfront aangepast. Door deze aanpassing worden 200 betaalbare woningen toegevoegd aan het bouwprogramma. Hierdoor levert Waterfront 3 een forse bijdrage aan het terugdringen van het tekort aan betaalbare woningen. De ChristenUnie is blij met deze toevoeging aan het bouwprogramma

Lees meer over "Meer betaalbare woningbouw Waterfront fase 3"
  4. Oude bieb.jpg

Als het aan de ChristenUnie ligt komen er betaalbare woningen voor jongeren en ouderen op de eerste en tweede verdieping van de oude bieb aan de Academiestraat 5. Daarnaast moet de begane grond een open en maatschappelijk karakter krijgen door zorg en/of gezondheidsinitiatieven. Dat maakte Ilonka Donker duidelijk tijdens de gemeenteraad van Valentijnsdag.

Lees meer over "ChristenUnie wil betaalbare woningen én een aantrekkelijke maatschappelijke functie in de oude bieb"
  5. Oude bieb.jpg

Onze droom voor de oude bieb aan de Academiestraat 5

De gemeenteraad ging in debat over wat er moet gebeuren in het pand van de oude bibliotheek aan de Academiestraat 5. Ilonka Donker voerde het woord namens de ChristenUnie. Onze speerpunten: betaalbare woningen, oog voor gezond en duurzame innovatief