Berichten over samenleven

1. Vuurwerkvrije buurt.jpg

Vuurwerkoverlast beperken houdt Oud en Nieuw leuk voor iedereen

Vuurwerk is emotie: inwoners zijn fel tegenstander of vinden het een traditie waar je niet aan mag komen. Toch zien we dat de traditie van zelf vuurwerk afsteken rondom Oud en Nieuw aan het veranderen is. Een steeds groter wordende groep mensen ervaart overlast van vuurwerk.

Om de schade en overlast van consumentenvuurwerk te beperken dienen we donderdag tijdens de raadsvergadering een motie in waarin we vragen om vuurwerkoverlast aan te pakken. We vragen het college op om te starten met vrijwillige vuurwerkvrije zones. Ook vragen we om een onderzoek of het organiseren van een centrale vuurwerkshow bijdraagt aan het terugdringen van de overlast.

Lees meer over "Vuurwerkoverlast beperken houdt Oud en Nieuw leuk voor iedereen"
  2. 06 Esther Maas - topfoto.jpg
    CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door Webredactie Harderwijk-Hierden op 21 februari 2018

De top 3 van Esther Maas

"Vorig jaar in januari ging in ons gezin het roer om. Sindsdien probeer ik ons huishouden zo ´afval-loos´ mogelijk te runnen en te kiezen voor duurzame (bij voorkeur gebruikt of ´pre-owened´) en lokale producten. (...) Vandaar dat ik mij verwant voel en geposeerd sta op de foto met de ´gerecyclede´ Leeuw in het Hortuspark".

Wij vroegen Esther Maas wat zij belangrijk vindt voor de toekomst van Harderwijk en Hierden. Zij koos voor de thema's duurzaamheid, veilige en betrokken samenleving en het bloeien en bruisen van de stad.

Hieronder de bijdrage van Esther.

Lees meer over "De top 3 van Esther Maas"