Blogs per label

1. elektrische havenboot
    CU-Socialmedia logo (zwart).png 03 Jos Aikema - vierkant.jpg
    Door CU Harderwijk-Hierden, Jos Aikema op 13 juli 2018

Heb u de nieuwe elektrische havenboot al zien varen?

Het is zo ver. Vandaag heeft ChristenUnie-wethouder Marcel Companjen de nieuwe boot van de havendienst Harderwijk in gebruik genomen. Hij knipte een groot lint door en mocht met de 4 nieuwe havenmeesters een rondje door de havens en het nieuwe Waterfront varen.

Het nieuwe vaartuig is helemaal elektrisch. Vanuit het oogpunt van duurzaamheid had ChristenUnie-raadslid Jos Aikema daarom gevraagd in een motie. Die werd met instemming ontvangen en het resultaat mag er zijn!

Hieronder ziet u de video die Johan Ramon maakte van de ingebruikname en de eerste vaart.

Lees meer over "Heb u de nieuwe elektrische havenboot al zien varen?"
  2. groene stekker

Elektrische havenboot op initiatief van de ChristenUnie

De gemeente Harderwijk wil het gastheerschap voor de havens uitbreiden door extra havenmeesters aan te stellen. Ook stelt het college voor om voor het vervoer in en tussen de havens een havenboot aan te schaffen. Vanavond heeft de Raad in de raadsvergadering hier voor gestemd.

Jos Aikema heeft namens de ChristenUnie voorgesteld om uit het oogpunt van duurzaamheid te kiezen voor een elektrische havenboot. Op één stem na heeft de hele raad het voorstel aangenomen.

De motie van de ChristenUnie sluit aan bij de ambitie van de gemeente om de CO2-productie in Harderwijk te verminderen en hierin voorop te willen gaan door ‘zelf het goede voorbeeld’ te geven. Een elektrische havenboot gebruikt geen fossiele brandstof en veroorzaakt geen CO2-uitstoot. Ook veroorzaakt een elektrische boot geen trillingen en nauwelijks geluid.

Lees meer over "Elektrische havenboot op initiatief van de ChristenUnie"
  3. 02 Mirjam Driest - topfoto.jpg
    02 Mirjam Driest-Wijnholds - vierkant.jpg
    Door Mirjan Driest-Wijnholds op 14 maart 2018

Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad

Harderwijk is een prachtige stad aan het water, vlakbij de bossen en met een historische binnenstad. Maar Harderwijk is vooral een plek waar mensen wonen, werken en samenleven. Harderwijk nog mooier maken -laten bloeien-, dat is wat de ChristenUnie graag wil en waar wij ons de afgelopen jaren ook voor hebben ingezet. Ons verkiezingsprogramma staat vol plannen voor Harderwijk. De speerpunten van ons programma omvatten de zorg voor elkaar en de zorg voor onze omgeving. Een paar punten uit ons programma die voor mij belangrijk zijn voor de toekomst van Harderwijk:
    ouderen, mantelzorgers en duurzaamheid.

Lees meer over "Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad"
  4. 06 Esther Maas - topfoto.jpg
    06 Esther Maas-van den Hazel - vierkant.jpg
    Door Esther Maas-van den Hazel op 21 februari 2018

De top 3 van Esther Maas

"Vorig jaar in januari ging in ons gezin het roer om. Sindsdien probeer ik ons huishouden zo ´afval-loos´ mogelijk te runnen en te kiezen voor duurzame (bij voorkeur gebruikt of ´pre-owened´) en lokale producten. (...) Vandaar dat ik mij verwant voel en geposeerd sta op de foto met de ´gerecyclede´ Leeuw in het Hortuspark".

Wij vroegen Esther Maas wat zij belangrijk vindt voor de toekomst van Harderwijk en Hierden. Zij koos voor de thema's duurzaamheid, veilige en betrokken samenleving en het bloeien en bruisen van de stad.

Hieronder de bijdrage van Esther.

Lees meer over "De top 3 van Esther Maas"
  5. Damesfiets bij Strand Horst
    09 Annerieke Pruim-Kisjes - vierkant.jpg
    Door Annerieke Pruim op 6 februari 2018

Op de fiets

Als het even kan doe ik in Harderwijk alles op de fiets. Niet alleen omdat ik niet altijd een auto voor de deur heb, maar vooral om lekker buiten te zijn. En het is vaak nog gewoon sneller ook. Ik vind al die vrijliggende fietspaden in Harderwijk dan ook heerlijk. Maar er blijven van die aandachtspunten die je als fietser tegenkomt. De zichtbaarheid van fietsers bij rotondes bijvoorbeeld, of bepaalde kruisingen in de stad. Daar zitten nog wel winstpunten in voor de toekomst.

Lees meer over "Op de fiets"
  6. warmetruiendag
    CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door CU Harderwijk-Hierden op 1 februari 2018

ChristenUnie in warme truien voor duurzaamheid

De leden van de ChristenUnie zetten de verwarming lager en trekken hun lievelingstrui aan op vrijdag 2 februari ofwel Warmetruiendag.  Het lijkt een klein gebaar, maar zeker niet onbelangrijk.

Lees meer over "ChristenUnie in warme truien voor duurzaamheid"
  7. CU-Socialmedia logo (zwart).png 04 Bart Jonkman - vierkant.jpg
    Door CU Harderwijk-Hierden, Bart Jonkman op 11 januari 2018

In de pers: ChristenUnie Harderwijk wil ook statiegeld op kleine flesjes

Om ook statiegeld ingevoerd te krijgen op kleine flesje en blikjes moet Harderwijk zich aansluiten bij de Statiegeldalliantie. Dat vindt de ChristenUnie.

Dat meldt De Stentor

Lees meer over "In de pers: ChristenUnie Harderwijk wil ook statiegeld op kleine flesjes"
  8. CU-Socialmedia logo (zwart).png 01 Marcel Companjen - vierkant.jpg
    Door CU Harderwijk-Hierden, Marcel Companjen op 6 januari 2018

A+ label voor Harderwijk

Vandaag deed Marcel Companjen voor de 14e keer mee aan de nieuwjaarsduik in Harderwijk. Hij was gehuld in een ludiek t-shirt met een serieuze boodschap. Foto's op de volgende pagina.

Lees meer over "A+ label voor Harderwijk"