...voor de bloei van de stad...

Kandidatenlijst GR2018 vastgestelddinsdag 14 november 2017

Op 13 november heeft de ledenvergadering het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 vastgesteld.

Op maandag 13 november heeft de ChristenUnie Harderwijk-Hierden haar ledenvergadering gehouden. De vergadering stond in het teken van de voorbereidingen op de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. De leden hebben het verkiezingsprogramma met de titel “…voor de bloei van de stad…”, vastgesteld.

Daarna kwam de kandidatenlijst aan de orde. Die is ongewijzigd aangenomen door de vergadering. Daarmee stemden de leden in met de voordracht van het bestuur om Marcel Companjen als opnieuw tot lijsttrekker te benoemen. Daarnaast is Companjen ook beoogd wethouder als de ChristenUnie na de verkiezingen en formatie weer een wethouder voor het college mag leveren.

Tijdens de vergadering was er ook aandacht voor Pieter Teeninga, de huidige wethouder namens de ChristenUnie, die heeft aangegeven dat hij niet beschikbaar is voor een nieuwe termijn als wethouder. Op een later moment zal daar uitgebreid aandacht aan geschonken worden.

In de top-tien van de kandidatenlijst is gekozen voor zowel stabiliteit als vernieuwing. Met de inbreng van nieuwe kandidaat-raadsleden willen wij de ingezette stabiele lijn voortzetten, om ook in de periode 2018 – 2022 bij te dragen aan een zorgvuldig bestuur van onze gemeente.

De top-tien van de kandidatenlijst ziet er verder als volgt uit:

2. Mirjam Driest-Wijnholds
3. Jos Aikema
4. Bart Jonkman
5. Ilonka Donker-Jak
6. Esther Maas
7. Marcel Heldoorn
8. Fenneke Fredrikze
9. Annerieke Pruim-Kisjes
10. Ton van Limbeek

Van links naar rechts:  Esther Maas (6), Fenneke Frederikze (8), Mirjam Diest (2), lijsttrekker Marcel Companjen, Ilonka Donker-Jak (5), Marcel Heldoorn (7), Jos Aikema (3). Gehurkt: Bart Jonkman (4) en Annerieke Pruim-Kisjes (9)

Van links naar rechts:  Esther Maas (6), Fenneke Fredrikze (8), Mirjam Driest (2), lijsttrekker Marcel Companjen, Ilonka Donker-Jak (5), Marcel Heldoorn (7), Jos Aikema (3). Gehurkt: Bart Jonkman (4) en Annerieke Pruim-Kisjes (9)