Intentieverklaring Waardig Ouder Worden

3. Fenneke Fredrikze - Roetman - vierkant
Door Fenneke Fredrikze op 16 december 2020 om 11:52

Intentieverklaring Waardig Ouder Worden

Zaterdag 12 december ondertekende raadslid Fenneke Fredrikze namens de ChristenUnie Harderwijk-Hierden – samen met enkele lokale maatschappelijke organisaties gericht op ouderen – de intentieverklaring ‘Waardig Ouder Worden’. De intentieverklaring werd mede ondertekend door de PCOB, Icare en Casemanager Dementie. Ook ZorgDat was aanwezig bij deze bijeenkomst.

Met de intentieverklaring spreken lokale maatschappelijke organisaties zich uit samen te werken in het belang van zorg en welzijn, huisvesting – bijvoorbeeld de bouw van seniorenwoningen of de komst van een knarrenhof – en bestrijding van eenzaamheid voor ouderen in Harderwijk. Met elkaar streven we een samenleving na waarin ouderen blijven meedoen en zich gezien en gewaardeerd weten. Een samenleving waarin jongeren en ouderen met elkaar samenleven. Een samenleving met ruimte om te wonen, elkaar te ontmoeten en voor elkaar te zorgen.

In een landelijke uitzending rondom het thema ‘Waardig Ouder Worden’ noemde ChristenUnie-fractievoorzitter Gertjan Segers de ouderen waardevol voor onze samenleving. ‘Ouderen hebben zoveel te bieden aan de jongere generaties. Via programma’s als maatschappelijke dienstverlening moedigen we jongeren aan contact te zoeken met ouderen. Ze zijn waardevol voor elkaar. Dat moeten we behouden en aanmoedigen.’

De ondertekening van de intentieverklaring is de start van een onderlinge samenwerking van diverse maatschappelijke initiatieven gericht op zorg en welzijn van ouderen. ChristenUnie-raadslid Fenneke Fredrikze: ‘Ook in Harderwijk brengen we een beweging op gang waarin we in de volle breedte van de ouderenzorg samenhang blijven zoeken en elkaar blijven bevragen en scherp houden. Mijn droom is dat iedere oudere in staat is om veilig en waardig en authentiek te leven met goede ondersteuning wanneer dat nodig is.’

Labels: , , ,