Berichten over ouderenzorg

1. Oudere vrouw alleen in de tuin

Op zoek naar extra geld om in te zetten voor ouderenzorg

Nederland staat de komende decennia voor de enorme uitdaging van de dubbele vergrijzing. Er komen  meer en oudere  ouderen en minder jongere. Er zal een  groter beroep gedaan worden op voorzieningen met zorg en welzijn. De manier waarop dat nu georganiseerd is kan beter, want op het zogenaamde sociale domein is sprake  van drie verschillende geldpotjes. De ChristenUnie wil weten of er geld overblijft als de gemeente de potjes samenvoegt en nog beter gaat samenwerken.

Raadslid Fenneke Fredrikze stelde daarom vragen aan het College.

Lees meer over "Op zoek naar extra geld om in te zetten voor ouderenzorg"
  2. CU Campagnebijeenkomst Waardig Ouder Worden Harderwijk 12122020.JPG
    3. Fenneke Fredrikze - Roetman - vierkant
    Door Fenneke Fredrikze op 16 december 2020

Intentieverklaring Waardig Ouder Worden

Zaterdag 12 december ondertekende raadslid Fenneke Fredrikze namens de ChristenUnie Harderwijk-Hierden – samen met enkele lokale maatschappelijke organisaties gericht op ouderen – de intentieverklaring ‘Waardig Ouder Worden’. De intentieverklaring werd mede ondertekend door de PCOB, Icare en Casemanager Dementie. Ook ZorgDat was aanwezig bij deze bijeenkomst.

Lees meer over "Intentieverklaring Waardig Ouder Worden"
  3. ouderenzorg in 2018.jpg

Waardig ouder worden; verslag van de ALV op 3 december

De Algemene Leden Vergadering van de ChristenUnie afdeling Harderwijk op 3 december 2018 stond in het teken van het thema 'Waardig ouder worden'. Na een kort huishoudelijk deel, gaf raadsvertegenwoordiger Fenneke Fredrikze de aanwezigen een kijkje in de wereld van ouder worden anno 2018.

Lees meer over "Waardig ouder worden; verslag van de ALV op 3 december"