"Stop fraude met kilometertellers"

tour binnenplaats closewoensdag 30 mei 2018

Zojuist heeft Peter van Dalen onderstaande speech uitgesproken in het Europees Parlement in Straatsburg, in het debat over het rapport Ertug:

"Fraude met kilometertellers is een groot probleem in Europa. Auto's waarvan met de kilometerstand is geknoeid benadelen burgers, handelaars en het milieu. Onacceptabel!

Met z'n allen verliezen we bijna 9 miljard euro per jaar door deze fraude. Het is letterlijk een grensoverschrijdend probleem, aangezien steeds meer tweedehands auto's uit het buitenland komen.

Ik ben blij dat de Commissie heeft geluisterd naar de oproep van het parlement, om dit probleem aan te gaan pakken. Maar het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden! Het Nederlandse Auto Pas systeem - en een soortgelijk systeem in België - voorkomt bijna alle fraude met kilometertellers. Het is een relatief goedkoop systeem en gemakkelijk in te voeren. Dus in plaats van een langdurige en kostbare zoektocht naar de allernieuwste technologie, kunnen we beter en snel een bewezen oplossing invoeren. Dat voorkomt ook onnodige, extra bureaucratie."

Reacties op '"Stop fraude met kilometertellers"'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.