Berichten over Harderwijk en Hierden

1. Fenneke - RDactueel - klein.png

De Immigratie- en Naturalisatiedienst verwacht komende zomer ruim 70.000 asielaanvragen. Of Nederland er daadwerkelijk ook zo veel gaat toelaten is de vraag. Maar stel er komt een AZC of vluchtelingenopvang in jouw woonplaats, hoe ga je daar mee om? In deze aflevering van RDactueel gaat Francina langs bij Marco Vos van Stichting Gave. Hij maakt welkomstpakketten voor kerken die vluchtelingen ontvangen. Daarnaast gaat Francina naar Harderwijk, daar worden al jarenlang honderden asielzoekers opgevangen. Fenneke Fredrikze, raadslid voor CU en Jan van Panhuis, raadslid voor SGP, vertellen waar ze in de gemeente tegenaan gelopen zijn én of het AZC in Harderwijk hun blik op asielzoekers heeft veranderd.

Bekijk de video hieronder.

Lees meer over ""Het gaat altijd om mensen" | Stijging asielzoekers verwacht: warm welkom door christenen?"
  2. Marcel Companjen legt de eed af

Marcel Companjen opnieuw wethouder namens de ChristenUnie

Op 2 juni heeft Marcel Companjen de eed - Zo waarlijk helpe mij God almachtig - afgelegd om wethouder te worden namens de ChristenUnie. De coalitie bestaat verder uit Harderwijk Anders, CDA en D66.

Lees meer over "Marcel Companjen opnieuw wethouder namens de ChristenUnie"
  3. cover small

ChristenUnie: "Blij met coalitieakkoord Samen bouwen aan de toekomst"

Afgelopen week hebben ChristenUnie, Harderwijk Anders, CDA en D66 het coalitieakkoord Samen bouwen aan de toekomst gepresenteerd.

Fractievoorzitter Mirjam Driest en raadslid Marcel Heldoorn lichten hieronder toe waarom zij blij zijn met dit akkoord.

Lees meer over "ChristenUnie: "Blij met coalitieakkoord Samen bouwen aan de toekomst""
  4. steun+ons+werk+en+word+lid+-+bedankt+voor+uw+stem.png
    CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door Webredactie Harderwijk-Hierden op 18 maart 2021

ChristenUnie krijgt meer stemmen in Harderwijk. Kiezers bedankt!

VVD is in Harderwijk de grootste partij geworden bij de Tweede Kamerverkiezingen. D66 is de grootste stijger. De ChristenUnie kreeg meer stemmen dan 4 jaar geleden.
    Alle kiezers bedankt!

Hieronder de uitslag in een grafiek.

Lees meer over "ChristenUnie krijgt meer stemmen in Harderwijk. Kiezers bedankt!"
  5. niet alleen

Je hoeft het niet alleen te doen

Raadslid Fenneke Fredrikze sprak met st. Present Harderwijk, omdat zij contactpersoon zijn voor de hulpvragen die binnenkomen via het platform #nietalleen.  Zij schreef een kort stukje over dit gesprek.

Lees meer over "Je hoeft het niet alleen te doen"
  6. Bomen Muziekpark Drielanden

Bomenfonds zorgt voor meer bomen in onze mooie stad

Harderwijk krijgt een Bomenfonds. De gemeenteraad heeft ingestemd met ons voorstel om zo’n fonds op te richten. Iedere eigenaar die een boom wil kappen, moet ook zorgen voor herplant. Als dat niet mogelijk is of er minder bomen terugkomen, wordt een financiële bijdrage aan het fonds verwacht. Het geld in het Bomenfonds zal gebruikt worden voor de herplant en nieuwe aanplant van bomen.
    Raadslid Marcel Heldoorn legt uit.

Lees meer over "Bomenfonds zorgt voor meer bomen in onze mooie stad"