Berichten over eenzaamheid

1. eenzaamheid - foto door Keenan Constance via Pexels.jpg

Hoe pakt Harderwijk eenzaamheid van haar inwoners aan?

De week tegen de eenzaamheid ligt al weer achter ons, maar dat kun je jammergenoeg van eenzaamheid niet zeggen. Zeker niet nu de coronamaatregelen weer strenger geworden zijn. Gemeenten hebben een rol bij het aanpakken van eenzaamheid bij hun inwoners. Raadslid Fenneke Fredrikze vroeg daarom aan het college hoe zij eenzaamheid in Harderwijk wil gaan aanpakken en of daarbij dan ook aandacht gegeven wordt aan zingeving en existentiële verbondenheid.

Lees meer over "Hoe pakt Harderwijk eenzaamheid van haar inwoners aan?"
  2. oudere met telefoon.jpg
    3. Fenneke Fredrikze - Roetman - vierkant
    Door Fenneke Fredrikze op 7 april 2020

Hoe gaat het met onze achterban in tijden van corona?

Zo maar een idee in een van onze laatste fractievergaderingen: laten we onze leden van 70 jaar en ouder eens bellen om te horen hoe het met hen gaat en ze te vragen of er nog ergens hulp nodig is.
    Fenneke Fredrikze klom in de telefoon en dit is wat ze hoorde.

Lees meer over "Hoe gaat het met onze achterban in tijden van corona?"
  3. eenzaamheid - foto door Keenan Constance via Pexels.jpg
    05 Ilonka Donker-Jak - vierkant.jpg
    Door Ilonka Donker-Jak op 1 oktober 2019

Eenzaamheid en elkaar…

Vandaag start de Week tegen Eenzaamheid. Daarom schreef Raadslid Ilonka Donker onderstaande bijdrage.

Eenzaamheid is je niet verbonden voelen. Je ervaart een gemis aan een hechte, emotionele band met anderen. Of je hebt minder contact met andere mensen dan je wenst. Eenzaamheid gaat gepaard met kenmerken als negatieve gevoelens van leegte, verdriet, angst en zinloosheid en met lichamelijke of psychische klachten. Eenzaamheidgevoelens kunnen invloed hebben op je gezondheid, welzijn en kwaliteit van leven.

Lees meer over "Eenzaamheid en elkaar…"