Berichten over ouderenmishandeling

1. ouderenmishandeling-1279x850.jpg

Meer aandacht voor ouderenmishandeling is hard nodig

Mevrouw Jansen heeft een lieve buurvrouw die wekelijks boodschappen voor haar doet. In goed vertrouwen geeft mw Jansen haar pinpas mee, maar komt er achter dat er meer betaald wordt dan alleen haar eigen boodschappen. Maar mw Jansen durft hier niets van te zeggen uit angst dat ze de hulp en het gezelschap van de buurvrouw kwijtraakt en wat moet ze dan?

Meneer De Bruin heeft een partner die begint te dementeren. Wanneer meneer de Bruin weg gaat  wordt zijn vrouw bang en gaat het huis uit op zoek naar hem. Uit wanhoop stopt meneer De Bruin zijn vrouw in bed en doet de slaapkamer deur op slot tot hij weer terug is.

Ouderen die te maken hebben met mishandeling gaan de ChristenUnie aan het hart. Daarom heeft Fenneke Fredrikze aandacht gevraagd voor dit onderwerp door in de commissie Samenleving te agenderen.

Lees meer over "Meer aandacht voor ouderenmishandeling is hard nodig"
  2. ouderenzorg in 2018.jpg

Waardig ouder worden; verslag van de ALV op 3 december

De Algemene Leden Vergadering van de ChristenUnie afdeling Harderwijk op 3 december 2018 stond in het teken van het thema 'Waardig ouder worden'. Na een kort huishoudelijk deel, gaf raadsvertegenwoordiger Fenneke Fredrikze de aanwezigen een kijkje in de wereld van ouder worden anno 2018.

Lees meer over "Waardig ouder worden; verslag van de ALV op 3 december"
  3. ouderenmishandeling.jpg
    04 Bart Jonkman - vierkant.jpg 3. Fenneke Fredrikze - Roetman - vierkant
    Door Bart Jonkman, Fenneke Fredrikze op 7 november 2018

Vragen over ouderenmishandeling

Raadsleden Kimberley Siccama (Harderwijk Anders) en Bart Jonkman (ChristenUnie) hebben vragen gesteld aan het College over ouderenmishandeling.
    Voor zover bekend heeft één op de 20 ouderen hiermee te maken. Mensen in de omgeving voelen zich vaak machteloos of handelingsverlegen. Zorg- en welzijnsprofessionals zijn nauwelijks geschoold op dit gebied en ook bij veel vrijwilligers ontbreekt kennis over dit onderwerp.

De vragen leest u hieronder.

Lees meer over "Vragen over ouderenmishandeling"