Berichten over mantelzorg

04 Bart Jonkman - vierkant.jpg
    Door Bart Jonkman op 8 juli 2019

‘Participatiemaatschappij’

Het is inmiddels al weer een aantal jaren terug dat de term ‘participatiemaatschappij’ werd geïntroduceerd. Niemand mag meer aan de zijlijn staan, maar dient deel te nemen aan de samenleving. Een prima uitgangspunt.

Raadslid Bart Jonkman is op zoek naar het antwoord op de vraag: ‘Lukt het participeren u wat?

Lees meer over "‘Participatiemaatschappij’"
  2. hand-op-schouder.jpg

Wat als een mantelzorger even tijd voor zichzelf nodig heeft?

Recent is in het stadhuis van Harderwijk een conferentie gehouden over vervangende mantelzorg, oftewel respijtzorg.

Mirjam Driest was er bij en schreef een blog.

Lees meer over "Wat als een mantelzorger even tijd voor zichzelf nodig heeft?"
  3. ouderenzorg in 2018.jpg

Waardig ouder worden; verslag van de ALV op 3 december

De Algemene Leden Vergadering van de ChristenUnie afdeling Harderwijk op 3 december 2018 stond in het teken van het thema 'Waardig ouder worden'. Na een kort huishoudelijk deel, gaf raadsvertegenwoordiger Fenneke Fredrikze de aanwezigen een kijkje in de wereld van ouder worden anno 2018.

Lees meer over "Waardig ouder worden; verslag van de ALV op 3 december"
  4. Handen - topfoto

Geef je zorg en/of begeleiding aan iemand binnen gezin, familie, vriendenkring of buurt, omdat hij/zij een lichamelijke of psychische gezondheidsproblemen heeft? Doe je dit langdurig en minimaal 8 uur per week?
    Dan bent je mantelzorger.

De Gemeente Harderwijk waardeert je inzet. Als je zorgvrager in Harderwijk of Hierden woont, dan biedt de gemeente je een cadeau aan. Ook mogen zorgvragers uit Harderwijk en Hierden dit aanvragen voor hun mantelzorger.

Hieronder lees je hoe je de mantelzorgwaardering aan kunt vragen.

Lees meer over "Mantelzorgers verdienen waardering. Vraag voor 1 november een mantelzorgwaardering aan"
  5. 02 Mirjam Driest - topfoto.jpg
    02 Mirjam Driest-Wijnholds - vierkant.jpg
    Door Mirjam Driest-Wijnholds op 14 maart 2018

Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad

Harderwijk is een prachtige stad aan het water, vlakbij de bossen en met een historische binnenstad. Maar Harderwijk is vooral een plek waar mensen wonen, werken en samenleven. Harderwijk nog mooier maken -laten bloeien-, dat is wat de ChristenUnie graag wil en waar wij ons de afgelopen jaren ook voor hebben ingezet. Ons verkiezingsprogramma staat vol plannen voor Harderwijk. De speerpunten van ons programma omvatten de zorg voor elkaar en de zorg voor onze omgeving. Een paar punten uit ons programma die voor mij belangrijk zijn voor de toekomst van Harderwijk:
    ouderen, mantelzorgers en duurzaamheid.

Lees meer over "Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad"