Waar zijn de verdwenen speeltoestellen?

Foto Fitnesstoestellen wegwoensdag 13 juni 2012

Aan de Brederolaan zijn enige tijd geleden in het plantsoen sporttoestellen geplaatst, maar korte tijd later waren die ook weer verdwenen. Voor de ChristenUnie reden genoeg om vragen te stellen aan het college van burgemeester en bethouders.

ChristenUnie raadslid Bert Holleman heeft in de commissie Ruimte het college om opheldering gevraagd. “Volgens het college zijn de sporttoestellen geplaatst zonder dit vooraf aan alle direct omwonenden kenbaar te maken. Stichting Welzijn Ouderen heeft een bijeenkomst georganiseerd voor ouderen in de wijk Stadsdennen. Daaruit is gebleken dat er behoefte bestaat om samen met jongeren ook in de buitenlucht te bewegen.”

“De gemeente heeft vervolgens sporttoestellen in Stadsdennen geplaatst. De reden dat de gemeente voorafgaande de plaatsing de buurtbewoners niet erbij heeft betrokken, is de inschatting dat het geen negatieve invloed zou hebben op de omgeving. Volgens buurbewoners is er wel degelijk overlast van jongeren ontstaan en dit is door Uwoon en de politie bevestigd. Om deze reden heeft de gemeente Harderwijk de sporttoestellen weer verwijderd en tijdelijk ergens opgeslagen. Zij bekijkt wel of de sporttoestellen op een andere locatie terug kunnen worden geplaatst.”

Lees verder op de site van de Harderwijker Courant...

Reacties op 'Waar zijn de verdwenen speeltoestellen?'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.