Blogs per label

1. groene stekker

Elektrische havenboot op initiatief van de ChristenUnie

De gemeente Harderwijk wil het gastheerschap voor de havens uitbreiden door extra havenmeesters aan te stellen. Ook stelt het college voor om voor het vervoer in en tussen de havens een havenboot aan te schaffen. Vanavond heeft de Raad in de raadsvergadering hier voor gestemd.

Jos Aikema heeft namens de ChristenUnie voorgesteld om uit het oogpunt van duurzaamheid te kiezen voor een elektrische havenboot. Op één stem na heeft de hele raad het voorstel aangenomen.

De motie van de ChristenUnie sluit aan bij de ambitie van de gemeente om de CO2-productie in Harderwijk te verminderen en hierin voorop te willen gaan door ‘zelf het goede voorbeeld’ te geven. Een elektrische havenboot gebruikt geen fossiele brandstof en veroorzaakt geen CO2-uitstoot. Ook veroorzaakt een elektrische boot geen trillingen en nauwelijks geluid.

Lees meer over "Elektrische havenboot op initiatief van de ChristenUnie"
  2. eed afleggen
    CU-Socialmedia logo (zwart).png
    Door CU Harderwijk-Hierden op 29 maart 2018

"Zo waarlijk helpe mij God almachtig"

Tijdens een bijzondere raadsvergadering zijn 5 raadsleden van de ChristenUnie geïnstalleerd in de gemeenteraad van Harderwijk. Marcel Companjen, Mirjam Driest-Wijnholds, Jos Aikema, Bart Jonkman en Ilonka Donker-Jak legden tegenover burgemeester Harm-Jan van Schaik de eed af:

"Zo waarlijk helpe mij God almachtig"

Hierna vindt u enkele foto's en leest u wat meer over de betekenis van deze woorden.

Lees meer over ""Zo waarlijk helpe mij God almachtig""