Berichten over Ouderen

3. Fenneke Fredrikze - Roetman - vierkant
    Door Fenneke Fredrikze op 10 september 2021

Evaluatie en preventie

Het zomerreces is ook in het Huis van de stad geëindigd. We zijn vol zonnige energie begonnen en de commissie samenleving gaat deze week van start met haar eerste vergadering.

Er zijn twee onderwerpen op de agenda:

1. Evaluatie sportparkmanagement
    2. Voorkomen armoedeverval

Lees meer over "Evaluatie en preventie"
  2. ouderenmishandeling.jpg
    04 Bart Jonkman - vierkant.jpg 3. Fenneke Fredrikze - Roetman - vierkant
    Door Bart Jonkman, Fenneke Fredrikze op 7 november 2018

Vragen over ouderenmishandeling

Raadsleden Kimberley Siccama (Harderwijk Anders) en Bart Jonkman (ChristenUnie) hebben vragen gesteld aan het College over ouderenmishandeling.
    Voor zover bekend heeft één op de 20 ouderen hiermee te maken. Mensen in de omgeving voelen zich vaak machteloos of handelingsverlegen. Zorg- en welzijnsprofessionals zijn nauwelijks geschoold op dit gebied en ook bij veel vrijwilligers ontbreekt kennis over dit onderwerp.

De vragen leest u hieronder.

Lees meer over "Vragen over ouderenmishandeling"
  3. 02 Mirjam Driest - topfoto.jpg
    1. Mirjam Driest - Wijnholds - vierkant
    Door Mirjam Driest-Wijnholds op 14 maart 2018

Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad

Harderwijk is een prachtige stad aan het water, vlakbij de bossen en met een historische binnenstad. Maar Harderwijk is vooral een plek waar mensen wonen, werken en samenleven. Harderwijk nog mooier maken -laten bloeien-, dat is wat de ChristenUnie graag wil en waar wij ons de afgelopen jaren ook voor hebben ingezet. Ons verkiezingsprogramma staat vol plannen voor Harderwijk. De speerpunten van ons programma omvatten de zorg voor elkaar en de zorg voor onze omgeving. Een paar punten uit ons programma die voor mij belangrijk zijn voor de toekomst van Harderwijk:
    ouderen, mantelzorgers en duurzaamheid.

Lees meer over "Wat ik belangrijk vind voor de bloei van onze stad"
  4. 05 Ilonka Donker - topfoto.jpg
    05 Ilonka Donker-Jak - vierkant.jpg
    Door Ilonka Donker-Jak op 3 maart 2018

Wat Ilonka belangrijk vindt voor de toekomst van Harderwijk...

Ik vind heel veel belangrijk voor de toekomst van Harderwijk: met elkaar als Harderwijkers duurzaam omgaan met het milieu, daarnaast ruimte geven voor creatieve startups, zorg in de breedste zin van het woord, levensbestendige woningen, flexibeler omgaan met bestemmingsplannen, een aantrekkelijke stad zijn en blijven voor inwoners en toeristen…, maar ik zal mij beperken omwille van dit artikel tot een paar zaken die er voor mij met kop en schouders boven uit steken… ;)

Lees meer over "Wat Ilonka belangrijk vindt voor de toekomst van Harderwijk..."